اخراج یازده قاضی و دادستان دیگر ترکیه

اخراج یازده قاضی و دادستان دیگر ترکیه
خات نیوز – شورای عالی قضات و دادستان‌های ترکیه ۱۱ قاضی و دادستان دیگر این کشور را به اتهام ارتباط با گروه تروریستی فتو (جماعت فتح الله گولن) اخراج کرد.

به گزارش خات نیوز ؛ شورای عالی قضات و دادستان‌های ترکیه امروز با صدور اطلاعیه‌ای حکم اخراج این افراد که سه ماه پیش به اتهام عضویت در گروه فتح الله گولن موسوم به ‘فتو’ تعلیق از کار شده بودند را صادر کرد.
تصمیم اخراج این افراد پس از نشست دو هفته‌ای اعضای هیئت رئیسه این شورا اتخاذ شده و کار بررسی پرونده ۵۳ قاضی و دادستان دیگر به اتهام ارتباط با این گروه ادامه دارد.
از کودتای ۱۵ جولای تا کنون ده‌ها هزار نفر از کارمندان دولت، پرسنل نیرو‌های مسلح و اعضای تشکل‌های مدنی به اتهام ارتباط با کودتاچیان برکنار، بازداشت و یا زندانی شده‌اند.
دولت ترکیه معتقد است فتح اله گولن با تشکیل جماعتی بنام جنبش خدمت موسوم به گروه تروریستی”فتو”با رخنه به تشکیلات قضایی، پلیس و نیرو‌های مسلح، آموزش و پرورش و بسیاری از ارگان‌های دولتی و تشکل‌های مدنی با مبادرت به تشکیل دولت موازی، کودتای ۱۵جولای ۲۰۱۶ (۲۵تیرماه سال ۱۳۹۵) را سازماندهی کرده است.

کودتایی با ۲۵۰ کشته و ۱۵۰۰ زخمی که با حضور مردم در خیابان‌ها و تلاش وفاداران به اردوغان در کمتر از ۲۴ ساعت شکست خورد.
فتح الله گولن از سوی دولت ترکیه متهم اصلی این کودتای نافرجام اعلام شده و استرداد او که بیش از ۱۸ سال است در ایالت پنسیلوانیای آمریکا ساکن است، جزو خواسته‌های دولت اردوغان از آمریکاست، اما واشنگتن با اعاده وی به ترکیه مخالفت می‌کند

 

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *