استقرار صدها پلیس در مرز یونان با ترکیه

استقرار صدها پلیس در مرز یونان با ترکیه

یونان قصد دارد برای تقویت خطوط مرزی با ترکیه و مواجهه با هجوم محتمل موج دیگیر از پناهجویان به کشورش، صدها مرزبان را در مرزهای خود با ترکیه مستقر کند.

به گزارش خات نیوز به نوشته وبگاه العربی سخنگوی پلیس یونان در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت که 400 پلیس یونانی به مرز آبی اوروس در شمال شرقی این کشور با ترکیه اعزام میشوند. این تصمیم تازه یونان بعد از هشدار وزیر خارجه ترکیه در زمینه مواجهه با موج دیگر پناهجویان برای حضور در کشورهای اروپایی هنگام رفع مقررات دوره کرونا اتخاذ شد.

این در حالی است که مرزهای دو کشور در ماه اسفند گذشته شاهد ناآرامی هایی بود. دولت ترکیه در آن برهه گفت که دیگر محدودیتی برای عبور پناهجویان از مرزهای کشورش جهت رفتن به اروپا در نظر نمیگیرد. در آن برهه برخی از تیراندازی مرزبانان یونانی به سوی پناهچویان با استفاده از گلوله های پلاستیکی و گازهای اشک آور خبر دادند.

به نوشته العربی، اینک ده ها هزار پناهجو در مراکز مختلف در یونان نگهداری می شوند. روز سه شنبه نیز وزیر دفاع یونان گفت که نسبت به برخی فشارهای مجدد در مرزهای کشورش اشراف دارد. وزیر خارجه یونان نیز به تازگی در پاسخ به مقامات ترکیه گفت: «حصار کشی مرزی را ادامه خواهیم داد. این وظیفه قانونی ماست که از خاک یونان محافظت کنیم.

با وجود اینکه تعداد پناهجویان در اتحادیه اروپا، به دلیل شیوع ویروس کرونا کاهش یافته ، اما طبق پیش‌بینی یکی از نهاد‌های اروپایی، جمعیت پناهجویان در این بلوک در آینده می‌تواند افزایش یابد.

دفتر پشتیبانی پناهندگی اروپا گفته است تعطیلی‌های مربوط به ویروس کرونا، موجب کاهش تعداد پناهجویانی شده که می‌توانستند قبلاً به اروپا سفر کنند، اما اگر این بیماری موجب نابسامانی و ایجاد مشکلات در غرب آسیا و شمال آفریقا شود، می‌تواند موج عظیمی از پناهجویان را در آینده به سمت اروپا سرازیر کند.

آژانس خبری ترکیه

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *