انجیر بورسای ترکیه به 42 کشور صادر می شود

انجیر بورسای ترکیه به 42 کشور صادر می شود

انجیر سیاه بورسای ترکیه که به عنوان با کیفیت ترین انجیر سیاه جهان» شناخته می شود امسال به 42 کشور جهان صادر شد.

به گزارش خات نیوز بنا بر اعلام انجمن صادر کنندگان میوه و سبزیجات تازه اولو داغ ترکیه٬ انجیر سیاه بورسا که به عنوان «با کیفیت ترین انجیر سیاه جهان» شناخته شده و در کشورهای اروپایی، شرق دور و روسیه و همچنین آشپزخانه خاندان سلطنتی بریتانیا مورد استفاده قرارمی گیرد، امسال به 42 کشور جهان صادر شده است.

بر این اساس، میزان صادرات 5.31 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و از 16 هزار و 152 تن به 17 هزار و 10 تن رسیده است. تقریبا 38 میلیون دلار درآمد از صادرات انجیر سیاه به دست آمده است.

این محصول پس از صادرات 18 هزار تن در سال 2014، امسال به رکورد جدیدی در این زمینه دست خواهد یافت. صادرات انجیر بیشتر به کشورهای آلمان، هلند، بریتانیا، فرانسه و روسیه و به میزان بیش از هزار تن صورت گرفته است.

میزان صادرات این محصول با افزایش 16.36 درصدی نسبت به سال گذشته از 5.5 هزار تن به 6.4 هزار تن رسیده است. حجم صادرات انجیر سیاه به هلند هزار و 650 تن، به بریتانیا هزار و 468 تن، به روسیه هزار و 464 تن و به فرانسه هزار و 278 تن بوده است.

*هدف اصلی بازار شرق دور است

سنیح یازگان، معاون انجمن صادر کنندگان میوه و سبزیجات تازه اولو داغ ترکیه در این رابطه اظهار داشت: «انجیر سیاه بورسا بدون شک بهترین نوع انجیر سیاه در جهان است. این محصول با این طعم و لذت در جهان بی نظیر است.

صادرات این محصول امسال زودتر آغاز شد. امسال سال خوبی هم برای تولیدکننده و هم برای صادرکننده این محصول بوده است.

در سراسر ترکیه بیش از 17 هزار تن صادرات داشتیم. بیش از 70 درصد از محصول تولیدی را صادر می کنیم. هدفمان برای سال های آینده صادرات به بازارهای شرق دور است. بازار اروپا این محصول را از نزدیک می شناسد. اروپای مرکزی نیز عمدتا این محصول را مصرف می کند.

می توانیم این محصول را به هنگ کنگ صادر کنیم. در نمایشگاههای این کشور به معرفی انجیر سیاه می پردازیم. هدفمان ارسال محصول به چین است.

فعالیتهایی برای گسترش منطقه تولید این محصول صورت گرفته است. باغ های جدیدی در منطقه اژه و چوکوراوا برای تولید انجیر سیاه در نظر گرفته شده است.

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *