انفجار زاغه مهمات قبرس ترکیه

انفجار زاغه مهمات قبرس ترکیه
خات نیوز: به گفته مقام‌های قبرس شمالی، چندین نفر بر اثر آتش‌سوزی و متعاقب آن سلسله انفجارها در یک زاغه مهمات زخمی شدند.


به گزارش خات نیوز، در نتیجه انفجار در یک انبار مهمات در شمال قبرس که امروز پنجشنبه رخ داده چندین نفر زخمی شدند؛ انفجاری که مشخص نیست دلیل آن چه بوده است.

بنا بر نوشته خبرگزاری رویترز، یکی از مقام‌های قبرس شمالی (قبرس تحت کنترل ترکیه) اعلام کرد، به دنبالا اتش‌سوزی در یک منطقه نظامی در این منطقه و متعاقب آن وقوع انفجار در یک زاغه مهمات، چندین نفر زخمی شدند.

قُدرت اوزرسای وزیر خارجه قبرس شمالی در صفحه فیس بوک همچنین خبر داد، این زاغه مهمات در شرق کرنیا قرار دارد و انفجارها در آن همچنان ادامه دارد.

وزارت دفاع ترکیه هم به انفجار در زاغه مهمات قبرس شمالی واکنش نشان داده و اعلام کرده که آتش‌سوزی و انفجار تحت کنترل درآمده است. این وزارتخانه همچنین خبر داده که تحقیقات درباره علت این آتش‌سوزی در جریان است.

شبکه سی‌ان‌ان ‌تُرک گزارشی ویدئویی درباره انفجار در قبرس شمالی منتشر کرده است، گزارشی که در آن دود غلیظ ناشی از انفجارها به وضوح دیده می‌شود.

انفجار در قبرس شمالی در حالی صورت گرفته که تنش‌ها بین ترکیه با یونان و کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر سر قبرس ادامه دارد.

ارتش ترکیه از ۲۰ جولای تا ۱۷ آگوست ۱۹۷۴ در واکنش به اقدامات یونان برای الحاق بخش‌هایی از قبرس به خود، با انجام یک عملیات نظامی بخشی از شمال قبرس را تحت کنترل خود درآورد. به دنبال حضور نظامی ترکیه در شمال قبرس، یونانی‌تبارهای قبرس در برابر عملیات نظامی ترکیه دست به مقاومت زدند و دو طرف وارد جنگ شدند اما در نهایت، یونانی تبارها و تُرک تبارها آتش‌بس کردند و از آن زمان این آتش‌بس برقرار مانده است.

همچنین ببینید

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه تصاویری از کنسرت شب گذشته صادق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *