بازتاب شهادت سردار سلیمانی در رسانه‌های ترکیه

بازتاب شهادت سردار سلیمانی در رسانه‌های ترکیه

خات نیوز- رسانه‌های ترکیه‌ای صبح امروز جمعه اخبار و گزارش‌های مربوط به شهادت سردار قاسم سلیمانی توسط نیرو‌های آمریکایی در عراق را پوشش دادند

.

به گزارش خات نیوز خبرگزاری آناتولی که خبرگزاری مادر ترکیه محسوب می‌شود دقایقی بعد از عملیات نیرو‌های آمریکایی علیه سردار قاسم سلیمانی در فرودگاه بغداد اولین خبر را منتشر کرد و از دقایقی بعد از آن نیز تمامی اخبار و تحولات مرتبط با این حادثه را هم در داخل و هم خارج از ایران بطور بسیار گسترده‌ای منتشر می‌کند.

بیشتر شبکه‌های تلویزیونی ترکیه خصوصا شبکه‌های تلویزیونی خبری ترکیه در بخش‌های مختلف خبری خود شهادت سردار سلیمانی را پوشش دادند.

شبکه‌های تلویزیونی ان. تی. وی، سی ان ان ترک، خبرترک، تی آر تی خبر و دیگر شبکه‌های خبری نیز علاوه بر انتشار اخبار شهادت سردار سلیمانی، از کارشناسان مختلف سیاسی و دیپلمات‌های بازنشسته این کشور دعوت کردند با شرکت در میزگرد‌ها و گفت: وگو‌های خبری ابعاد مختلف این حمله تروریستی را در معرض تجزیه و تحلیل کارشناسان خود قرار دهند.

بیشتر رسانه‌های ترکیه وعده مقام‌های ایرانی را مبنی بر “بی پاسخ نبودن این اقدام تروریستی آمریکا” برجسته کرده اند.

متن فیضی اوغلو رییس کانون وکلای داددگستری ترکیه با صدور اطلاعیه‌ای با تاکید بر اینکه ترور یاد شده در ارتباط نزدیک با ترکیه است گفت: قتل سردار سلیمانی با موشک‌های آمریکایی در عراق وضعیت موجود خاورمیانه را بیش از پیش مغشوش خواهد کرد و ترکیه نیز از این مساله تاثیر خواهد پذیرفت.

فیضی اوغلو با تاکید بر اینکه حفظ معادلات موجود در منطقه خاورمیانه برای هرکس که خواهان صلح است بیش از پیش دشوار خواهد شد، گفت: آمریکا که با در نظر گرفتن معادلات سیاست داخلی، اقدام به این کار کرده و منطقه را با مخاطرات غیرقابل پیش بینی مواجه کرده است.

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *