ترکیه سرانجام تحریم فرودگاه سلیمانیه را لغو کرد

ترکیه سرانجام تحریم فرودگاه سلیمانیه را لغو کرد

ترکیه سرانجام تحریم فرودگاه سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق را لغو کرد.

به گزارش خات نیوز، سرانجام پس از یکسال کشمکش میان دولت اقلیم کردستان عراق و دولت مرکزی در بغداد از یکسو و دولت ترکیه از سوی دیگر، آنکارا اعلام کرد تحریم فرودگاه بین المللی را لغو می کند.

منابع ترک خبر دادند که این تحریم از امروز چهارشنبه لغو شده است اما به گفته مقامات فرودگاه سلیمانیه، مسائل فنی سبب شده است، دست کم تا یکی دو روز دیگر پروازها در این فرودگاه به سمت و از مقصد ترکیه، به تعویق بیفتد.

دولت ترکیه سال گذشته و برغم لغو ممنوعیت پروازهای بین المللی به فرودگاههای اقلیم کردستان عراق از سوی دولت مرکزی عراق که پیشتر بدلیل برگزاری همه پرسی جدایی طلبانه در این منطقه اعمال شده بود، اعلام کرد پروازها به اربیل را از سر می گیرد اما فرودگاه سلیمانیه را همچنان در تحریم خود نگه خواهد داشت.

مقامات ترک اعلام کرده بودند که اجازه پرواز از ترکیه به فرودگاه سلیمانیه و بالعکس بدلیل حمایت مقامات سیاسی این استان از گروه تروریستی پ.ک.ک صادر نخواهد شد.

این تصمیم بعد از آن بود که اعلام شد دو تن از افسران ارشد امنیتی سازمان امنیت ترکیه در استان سلیمانیه در حین تلاش برای دستگیری شماری از رهبران پ.ک.ک توسط این گروه ربوده شدند.

در یک سال گذشته در کنار برخی اعتراضات ملایم از سوی بغداد، اتحادیه میهنی کردستان عراق بعنوان نیروی سیاسی و امنیتی برتر در استان سلیمانیه حتی مستقل از دولت مرکزی عراق در تلاش برای حل ممنوعیت پروازهای هوایی به سلیمانیه بوده است و به این منظور سران این حزب دیدارهایی با مقامات ترکیه انجام داده بودند.

منبع خبر

همچنین ببینید

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه تصاویری از کنسرت شب گذشته صادق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *