ترکیه سه میلیارد دلار به سه بانک دولتی خود تزریق می کند

ترکیه سه میلیارد دلار به سه بانک دولتی خود تزریق می کند
خات نیوز- ترکیه قصد دارد طی چند روز آینده حدود 30 میلیارد لیر (3.8 میلیارد دلار) سرمایه جدید به 3 بانک دولتی خود تزریق کند.

به گزارش خات نیوز به نقل از الجزیره، ترکیه قصد دارد طی چند روز آینده حدود 20 میلیارد لیر (2.8 میلیارد دلار) سرمایه جدید به سه بانک دولتی خود- زراعت بانک، هالک بانک و واکیف بانک – تزریق کند.

بانکهای ترکیه در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا، تحت فشار شدیدی برای وام‌دهی قرار دارند. این ویروس باعث دومین رکود اقتصادی ترکیه در کمتر از دو سال گذشته شده است. بانک های دولتی این کشور سرمایه کمتری نسبت به همتایان خصوصی خود دارند.

یکی از منابع بانکی در ترکیه اعلام کرد: ما انتظار داریم قوانین لازم برای افزایش سرمایه بانک های دولتی هفته آینده اعلام و منتشر شود.

افزایش سرمایه حدود 5 تا 7.5 میلیارد لیر برای هر بانک دولتی خواهد بود و در کل به 20 میلیارد دلار می رسد.

سهام هالک بانک و واکیف بانک به ترتیب 2.5 و 1.5 درصد افزایش داشته است. این در حالی است که شاخص اصلی سهام استانبول و شاخص بانکداری هر دو 0.6 درصد کاهش یافته اند.

برات البایراک، وزیر دارایی ترکیه در روز چهارشنبه به سرمایه‌گذاران گفت این کشور به زودی جزئیات طرح افزایش سرمایه اصلی بانک های دولتی را اعلام میکند.

وی گفت ترکیه کاملا متعهد به حمایت از بانک‌های دولتی کشور است.

ترکیه که به منظور مهار گسترش ویروس کرونا تعطیلی نسبی در کشور اعلام کرده، به شرکت هایی که از بحران ویروس کرونا ضربه خورده اند پیشنهاد وامهایی با پشتوانه خزانه داری را داده است در حالی که بانک های دولتی به مشتریانشان وام هایی با پرداخت معوق اعطا می کنند.

انتهای پیام/251

منبع خبر

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *