جایزه برترین ورزشکاران سال ترکیه به ۲ کشتی‌گیر رسید

جایزه برترین ورزشکاران سال ترکیه به ۲ کشتی‌گیر رسید

خات نیوز- جایزه بهترین ورزشکاران سال ترکیه به طاها آکگول و رضا کایالپ قهرمانان سنگین وزن کشتی آزاد و فرنگی این کشور اهدا شد.

به گزارش خات نیوز، مراسم اهدا جوایز «دیدار با غول‌های ورزشی» برای ششمین بار توسط تلویزیون کشور ترکیه برگزار شد و طی آن جایزه بهترین ورزشکار سال به این ۲ قهرمانان سنگین وزن کشتی آزاد و فرنگی اختصاص یافت.

آکگول آزادکار تیم ملی ترکیه و قهرمان جهان و المپیک در وزن ۱۲۵ کیلوگرم ترکیه است که در المپیک ۲۰۱۶ ریو با غلبه بر جارگالسایخان چولونبات از مغولستان، ابراهیم سعیداف از بلاروس و لوان بریانیدزه از ارمنستان فینالیست شد. وی در فینال و در یک دیدار نزدیک، کمیل قاسمی را از ایران شکست داد و مدال طلا وزن ۱۲۵ کیلوگرم المپیک را بدست آورد.

کایالپ فرنگی‌کار تیم ملی ترکیه نیز در المپیک ریو در وزن ۱۳۰ کیلو آروین کارابالو از ونزوئلا، صباح شریعتی از جمهوری آذربایجان و ادوارد پاپ» از آلمان را شکست داد و به مرحله فینال رسید. اما در مرحله نهایی ۶ بر صفر از میخایین لوپز کوبایی شکست خورد و به مدال نقره رسید. لوپز سومین مدال طلای المپیکی خود را در ریو گرفت.

این مراسم به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد و «موسی آیدین» رییس فدراسیون کشتی ترکیه جایزه این قهرمانان را به نمایندگی از آن‌ها دریافت کرد.

آژانس خبری ترکیه

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *