جریمه سنگین ترکیه بر خانه‌های اجاره‌ای ثبت نشده 

جریمه سنگین ترکیه بر خانه‌های اجاره‌ای ثبت نشده 

دولت ترکیه بر خانه های اجاره ای ثبت نشده جریمه های سنگینی وضع نموده است. این منازل علاوه بر اینکه اثرات نامناسبی را بر بازار مسکن کشورها می گذارند، موجب ایجاد شرایط مناسب برای اعمال مجرمانه می گردند. حاصل اجرای این سیاست درآمد 290 میلیون دلاری در کمتر از 9 ماه بوده است.

به گزارش خات نیوز به نقل از گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد مقاومتی در کشور ترکیه برای منازل مسکونی که بدون ثبت اجاره داده می شوند، جریمه های سنگینی در نظر گرفته شده است.

اجاره چند روزه آپارتمان به توریست در ترکیه

کسب درآمد از اجاره چند روزه آپارتمان به افراد و توریست ها در ترکیه رواج دارد و دولت این کشور به منظور ساماندهی بازار مسکن و برای جلوگیری از اقدامات خلاف احتمالی در این آپارتمان ها، صاحبان خانه را موظف به ثبت خانه اجاره ای خود نموده و برای متخلفین جریمه سنگینی در نظر گرفته است.

خانه اجاره در ترکیه

در صورتی که خانه های اجاره ای در سامانه های دولت این کشور ثبت گردند، سوابق و نام و نشان صاحب خانه و فرد اجاره کننده به طور کامل ثبت می شود و در آینده در صورت هرگونه تخلف، امکان پیگیری بعدی وجود دارد. در صورتی که این امکان برای خانه های اجاره ای ثبت نشده فراهم نیست.

طبق اعلام منابع دولتی ترکیه، در کمتر از 9 ماه ابتدایی سال جاری دولت ترکیه از محل جریمه منازل اجاره ای ثبت نشده بیش از 10 میلیون لیر معادل 390 میلیون دلار درآمد کسب کرده است. این درآمد از جریمه بیش از 1683 آپارتمان بدست آمده است.

خانه های اجاره ای موقت علاوه بر اینکه اثرات نامناسبی را بر بازار مسکن کشورها می گذارند، موجب ایجاد شرایط مناسب برای اعمال مجرمانه می گردند. از این رو یکی از مهم ترین دغدغه های دولت ترکیه در بخش مسکن مقابله با رواج خانه های اجاره ای موقت ثبت نشده است.

بازار مسکن ترکیه

شهر استانبول ترکیه یکی از شهرهایی است که خانه های اجاره ای موقت و چند روزه در آن رواج قابل توجهی دارد. دولت ترکیه برای مقابله با این منازل علاوه بر اخذ جریمه، آن ها را در لیست قرمز خود وارد می کند تا در آینده نظارت جدی تری بر این خانه ها انجام شود.

منبع: حریت

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *