رزمایش دریایی ترکیه در مدیترانه 

رزمایش دریایی ترکیه در مدیترانه 

خات نیوز- هفت کشور قرار است به رزمایش بین‌المللی نیروی دریایی ترکیه در مدیترانه شرقی ملحق شوند.

به گزارش خات نیوز، به نوشته روزنامه دیلی صباح، این منطقه جایی است که ترکیه در آن با چندین تهدید امنیتی روبروست. روزنامه ینی شفق گزارش کرد، این رزمایش با عنوان سپر مدیترانه با حضور نیروهای دریایی پاکستان و اردن به یک رزمایش بین‌المللی بدل شده و ترکیه به دنبال گسترش دورنمای عملیات با حضور کشورهای بیشتر شامل الجزایر، گرجستان، آلبانی، جمهوری آذربایجان، لیبی، لبنان و تونس است.

این رزمایش از ۲۰۰۶ هرساله برگزار می‌شود و هدفش تقویت آمادگی در برابر تهدیدهای امنیتی است.

به گزارش ینی شفق، وزارت دفاع ترکیه در حال انجام کارها و اقدامی در این راستا است و خلوصی آکار، وزیر دفاع این کشور گفتگوی تلفنی با عماد الحزقی، همتای تونسی خود داشته تا به بررسی این مساله بپردازد.

ترکیه همچنین گفتگوهایی با ۹ کشور ظرف دو سال گذشته داشته که هدف از این گفتگوها گسترش عملیات در سطح بین‌المللی است.

نیروهای حاضر در این رزمایش به اشتراک اطلاعات و سایر کمک‌ها برای گسترش همکاری در مدیترانه شرقی به منظور تضمین صلح در منطقه می‌پردازند.

در نوامبر ۲۰۱۹، این رزمایش با حضور ۱۵ کشور از جمله جمهوری آذربایجان، گرجستان، برزیل، ایتالیا، کویت، لبنان و قطر برگزار شد. ناوچه‌ها و سایر جنگ افزارهای نیروی دریایی از پاکستان،‌ بلغارستان، رومانی، آمریکا و اردن در این رزمایش شرکت داشتند؛ پاکستان عضو دائم این رزمایش است.

در ۱۱ نوامبر ۲۰۱۹، وزارت دفاع ترکیه در توئیتی اعلام کرد، این رزمایش بیانگر بزرگترین مانور در حیطه تعداد شرکت‌کنندگان است. در رزمایش مدیترانه شرقی ۲۰۱۹، ۴۷۰۰ پرسنل و ۴۸ ناو از ۱۵ کشور شرکت داشتند.

دولت ترکیه به این رزمایش بسیار اهمیت می‌دهد و یکی از علت‌های آن اقدامات یکجانبه دولت قبرس یونانی‌نشین برای رزمایش در منطقه و حفاری‌ها در حوزه‌های نفتی و گازی است.

دولت ترکیه همچنین به دنبال گسترش رزمایش‌های دریایی خود با هدف تقویت حضور در دریای سیاه، اژه و مدیترانه است.

انتهای پیام

منبع خبر

همچنین ببینید

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه تصاویری از کنسرت شب گذشته صادق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *