سینمای ایران و ترکیه

سینمای ایران و ترکیه

عصر روز سه شنبه ۱۹ خرداد ۹۴ رضا هاکان تکین سفیر کشور ترکیه در ایران نشستی با چند تن از دست‌اندرکاران گروه هنر و تجربه داشت.  این نشست با حضور امیرحسین علم‌الهدی (دبیر شورای سیاست گذاری و مدیر اجرایی ) ، ایرج تقی‌پور ( عضو شورای سیاست‌گذاری ) ، شاهین امین (مدیر سایت) و خانم گودرزی (مدیر هماهنگی بین المللی )در دفتر گروه هنر و تجربه برگزار شد . در این نشست ضمن گفت‌وگو به معرفی و شرح وظایف هنر و تجربه و امکان مراودات فرهنگی بین این گروه سینمایی  و مراکز و تهیه‌کنندگان سینمای ترکیه پرداخته شد .

در ابتدا جلسه  سفیر ترکیه ضمن اشاره به روند روبه رشد در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی سینمای ترکیه در ۳۰ سال گذشته به آشنایی نسبی خود با فیلم های ایرانی اشاره کرد .هاکان تکین با تاکید بر سینمای فرهنگی رو به رشد ترکیه معتقد بود این سینما قابلیت همکاری‌های فراوان با سینمای ایران دارد.

ایرج تقی پور هم ابتدا به اهمیت سینما فرهنگی ایران و تلاشی که مدیران دولت یازدهم برای حفظ ،گسترش و رشد این سینما انجام می‌دهند ، پرداخت و سپس به  دلایل و نحوه شکل‌گیری ،وظایف و چشم‌اندازهای گروه هنر و تجربه اشاره کرد و برخی از نتایج و باز خورده‌های راه اندازی آن را برشمرد.

امیرحسین علم‌الهدی نیز با تشریح ساز و کار اجرایی و نحوه حمایت‌هایی که از فیلم‌های این گروه می‌شود با اشاره به نو بودن این روند ، پیشنهادهای شورای سیاست‌گذاری و امکانات گروه هنر و تجربه برای همکاری با سینمای ترکیه را برشمرد. دبیر شورای سیاست‌گذاری هنر و تجربه عنوان داشت برگزاری هفته فیلم‌های مطرح ترکیه در ایران ، دعوت از سینماگران برجسته آن کشور ،مراوده  حرفه‌ای و بر اساس مدل‌های بین‌المللی با صاحبان فیلم ترکیه و در مقابل برگزاری هفته فیلم‌های گروه هنر و تجربه و معرفی سینماگران جدید ایران در ترکیه از جمله برنامه‌های این گروه برای ارتباط با سینمای ترکیه و چند کشور دیگر است.شاهین امین نیز به بازخوردهای رسانه‌ای و هم‌چنین توجه سینماروهای حرفه‌ای و دانشجویان به گروه هنر و تجربه اشاراتی داشت.

سفیر ترکیه در ایران با تاکید بر اطلاعاتی که پیش‌تر  و در این جلسه درباره گروه هنر و تجربه کسب کرد بود دلیل حضور خود در دفتر  هنر و تجربه را شخصیت و جایگاه فرهنگی آن دانست و برای همکاری برمبنای تمام پیشنهادهای ارائه شده اعلام آمادگی کرد.

منبع خبر:هنروتجربه

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *