شرایط جدید خرید املاک در ترکیه توسط خارجی‌ها 

شرایط جدید خرید املاک در ترکیه توسط خارجی‌ها 

اداره کل ثبت اسناد ترکیه طی دستوری العملی ارائه گزارش بهای املاک و مستغلات هنگام خرید و فروش به خارجی‌ها را الزامی کرد.

به گزارش خات نیوز اداره کل ثبت اسناد ترکیه با انتشار گزارشی اعلام کرد: ارائه گزارش پیرامون بهای املاک و مستغلات هنگام انجام هرگونه معاملات ملک به اتباع خارجی در کشور ضروری است.

اجرای این دستورالعمل این هفته آغاز شده و پس از این ارایه گزارش بهای املاک و مستغلات هنگام خرید یا فروش به سرمایه گذاران ملک در ترکیه الزامی خواهد بود.

به این ترتیب، با اجرایی شدن دستور العمل فوق از سوء‌استفاده در معاملات ملک با سرمایه گذاران خارجی و پرداخت‌های مالیاتی و دیگر هزینه‌ها جلوگیری صورت می‌گیرد.

فعالین بخش املاک و مستغلات در ترکیه ارائه چنین گزارش‌هایی را هم برای خریداران و سرمایه گذاران خارجی و هم برای فروشندگان ملک رضایت بخش توصیف می‌کنند.

با این حال قیمت‌های معاملات املاک و مستغلات با خارجی‌ها متناسب با نرخ روز خواهد بود.

فاروق آق‌بال، رئيس هئيت مدیره شرکت بین المللی Nevita در گفتگو با خبرگزاری آناتولی در این زمینه گفت: فروش مسکن به اتباع خارجی در ترکیه، 40 هزار واحد در سال است. با وجود تمام مشکلات طی 2 سال گذشته، میزان فروش مسکن به اتباع خارجی رشد داشت. امیدواریم که این رقم در سال 2019 به 50 هزار برسد.

به گفته وی «ارائه این گزارش که از 4 مارس به اجرا گذاشته شد، باعث ایجاد اطمینان و ترغیب خریداران خارجی می شود. الزامی شدن ارائه گزارش ارزيابی؛ گامی ارزشمند برای جلوگيری از هزینه های همچون ماليات و همچنین جذب سرمایه خارجی خواهد بود».

آق‌بال تاکید کرد: اینگونه اقدامات در ترکیه می‌تواند همانند بسیاری از کشورها در اروپا میزان درآمد سرانه را در بخش مسکن افزایش دهد. اکنون می‌توانیم یک خانه را به طور میانگین حدود 148 هزار دلار به یک خارجی بفروشیم.

تورگوت یازیجی، مدیر کل املاک و مستغلات «EVA» نتیز گفت: «خارجی‌ها با حداقل 250 هزار دلار سرمایه گذاری در املاک و مستغلات شهروندی ترکیه را به دست می آورند. این امر برای جلوگیری از تفاوت ارزش واقعی املاک و مستغلات و ارزش مطرح شده در سند الزامی شده است».

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *