شماره یک لجستیک منطقه فرودگاه استانبول

شماره یک لجستیک منطقه فرودگاه استانبول

متاسفانه غفلت ما از جایگاه ویژه لجستیکی کشورمان، سفره کشورهای همسایه را رنگین می کند.

به گزارش خات نیوز یکی از کاربران شبکه های اجتماعی با انتشار تصاویری از فرودگاه جدید استانبول با تاکید بر این که این فرودگاه یکی از بزرگترین و مجهزترین فرودگاه های در حال حاضر دنیاست، گفت: فرودگاه جدید استانبول چه در بخش وسعت و چه در بخش فناوری و تجهیزات، توجهات زیادی را به خود جلب کرده است.

به گزارش تین نیوز، یکی دیگر از کاربران شبکه های اجتماعی نیز با اشاره به نقش لجستیکی که قرار است این فرودگاه در منطقه ایفا کند، خاطرنشان کرد: متاسفانه غفلت ما از جایگاه ویژه لجستیکی کشورمان، سفره کشورهای همسایه را رنگین می کند.

قابل ذکر است، این فرودگاه در چهار مرحله ساخته می شود و گام اول آن شامل بزرگ ترین پایانه مسافری و سه باند و ظرفیت آن 90 میلیون مسافر است و 2 گام بعدی شامل سه باند و 2 پایانه مسافری دیگر است و ظرفیت سالانه در پایان گام دوم به 150 میلیون مسافر در سال خواهد رسید که این گام پیش از دستیابی به ظرفیت 200 میلیون مسافر در سال، هدف نهایی پروژه است.

هفتم آبان سال گذشته بود که فاز اول فرودگاه استانبول با حضور رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه افتتاح شد. این فرودگاه در صورت اتمام فازها تا سال 2023، به بزرگ ترین فرودگاه دنیا تبدیل می شود.

قرار است پس از انتقال کامل فرودگاه آتاتورک به فرودگاه جدید استانبول تا آخر سال جاری روزانه حدود 2 هزار هواپیما از این فرودگاه جدید نشست و برخاست داشته باشند.

منبع خبر

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *