نشست مشترک ایران و ترکیه

نشست مشترک ایران و ترکیه

نشست مشترک ایران و ترکیه برای بررسی تحولات سوریه در آنکارا برگزار شد

نشست مشترک ایران و ترکیه با همکاری دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی و مرکز پژوهش های راهبردی خاورمیانه موسوم به «اورسام» در خصوص بررسی تحولات سوریه روز چهارشنبه در آنکارا برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این نشست ریاست هیات ایرانی را مصطفی زهرانی مدیر کل دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ریاست هیات ترک را دکتر شعبان کارداش رییس موسسه اورسام ترکیه IPIS بر عهده داشتند.

شرکت کنندگان در این نشست با بررسی تحولات سوریه موضوعاتی چون بررسی محیط بین المللی ، سیاست قدرتهای بزرگ در انتقال مشکلات خود به خاورمیانه ، روند تحولات سیاسی- اجتماعی در خاورمیانه و ارتباط آن با تحولات داخلی سوریه و لزوم همگرایی و همکاری ایران- ترکیه جهت مهار و مدیریت بحران و مشکلات و رفع چالش های موجود منطقه و نیز مبارزه با تروریسم گفت و گو و تبادل نظر کردند.

در پایان این نشست به منظور مهار بحران در منطقه راه کار و پیشنهاد چهار مرحله ای مشترکی شامل اهمیت خروج کلیه نیروهای خارجی ، مبارزه مشترک دو کشور با تروریسم، برقراری آتش بس و برگزاری انتخابات جهت برون رفت از بن بست ارایه کردند.

اوایل آبان ماه گذشته نیز همایشی با عنوان اولین مجمع همکاری های بین بخشی ایران و ترکیه تحت عنوان اجلاس وان با حضور 130 نفر از اساتید دانشگاهی، محققان و مسئولین اجرایی با همکاری موسسه مطالعات استراتژیک آسیایی ترکیه (تاسام) و دفتر مطالعات سیاسی بین المللی وزارت امور خارجه کشورمان برگزار شد.

 ایرنا

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *