نشست هيئت سرمايه گذاری و گردشگري ترکيه در نيشابور

نشست هيئت سرمايه گذاری و گردشگري ترکيه در نيشابور

خبرگزاري آريا-فاروق علي رئيس جامعه علوي درترکيه و هيئت سرمايه گذاري و گردشگري ترکيه با مسئولين استان خراسان رضوي و شهرستان نيشابور در محل هتل اميران نيشابور ديدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار آريا در نيشابور ،معاون استاندار و فرماندار شهرستان  نيشابور در اين نشست اظهارکرد:بين نيشابور و ترکيه اشتراک تاريخي و دوستي طولاني برقرار است .

سعيدشيباني گفت: وجود مرزهاي طولاني بين دو کشور زمينه رونق و پيشرفت را براي اين دو همسايه فراهم ساخته است.

وي خاطرنشان کرد وجود شخصيت ها و مفاخر جهاني در ايران با تاريخي طولاني و ريشه هاي عميق سبب بالندگي نيشابور شده و  وجود زادگاه حاج بکتاش ولي نيز زمينه اين همکاري مشترک را تقويت کرده و افزايش مي دهد که مي تواند دوستي ها و رفاقت ها را بيشتر نمايد  و اين را بايد به فال نيک گرفت.

شيباني  يادآورشد: آمادگي  تمام زمينه ها و امکانات براي ايجاد و تقويت خط فرهنگي بين مردم نيشابور و ترکيه وجود دارد.

وي عنوان کرد:نيشابور آمادگي کامل جهت ميزباني را داراست و مجموعه شهرستان روز به روز در حال تقويت بخشي و کامل نمودن اين امکانات مي باشد و از تلاش جهت مهيا نمودن شرايط لازم بمنظور ايجاد و تقويت ارتباط،دوستي ها،رونق گردشگري،پويايي صنعت سبز و پاک قدرداني مي کنم و نتيجه آن، اثرات معنوي و مادي بين دو ملت است که اثر معنوي آن براي ما مهمتر و داراي ارزش بيشتر است.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان  نيشابور تصريح کرد: شرايط شهرستان براي ميزباني کامل است واميدواريم تا هرچه زودتر تفاهم نامه نهايي با جامعه علويون اجرايي شود.

همزمان با نشست تخصصي هيات  سرمايه گذاري و گردشگري ترکيه در نيشابور و با حضور مديران کل استاني و شهرستاني دفتر خدمات مسافرتي و گردشگري اميرگشت اميران مستقر در هتل اميران رسما افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت و نصب تابلو معرفي سايت باستاني فوشنجان به دو زبان ترکي استانبولي و فارسي توسط اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري نيشابور انجام پذيرفت.

گفتني است دکتر فاروق علي رييس بنياد علويون ترکيه ، ارباب خالص رييس نمايندگي حوزه شمال شرق وزارت امور خارجه ، مکرمي فر مديرکل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان و معاونين گردشگري و سرمايه گذاري ، موسوي مديرکل امور زيارت استانداري،  ولي زاده رييس اتحاديه دفاتر خدمات مسافرتي و گردشگري استان ،معاون استاندار و فرماندار ويژه نيشابور، شهردار و اعضاي شوراي شهر، مسئولين دفاتر نمايندگان مردم نيشابور در مجلس شوراي اسلامي ، و جمعي از فعالان حوزه گردشگري استان و شهرستان  حضور داشتند.

منبع خبر

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *