وجود 9/4 میلیون خودروی گازوئیلی در ترکیه 

وجود 9/4 میلیون خودروی گازوئیلی در ترکیه 

خات نیوز- براساس آمارهای مرکز آمار ترکیه این کشور حدود 9 میلیون و 372 هزار دستگاه خودروی دیزلی دارد که 4/6 میلیون دستگاه از آنها خودروی دیزلی سنگین و 4/7 میلیون دستگاه نیز خودروهای سواری دیزلی هستند.

پس از شدت گرفتن آلودگی در تهران و شهرهای مختلف کشور، در چند هفته اخیر اظهارنظرهای مختلفی درباره منابع آلاینده هوا مطرح شد. ازجمله اینکه کارشناسان بیش از 60 درصد منابع آلودگی را ناشی از تردد خودروها ذکر کردند.
براساس اظهارات کارشناسان دولتی عمده آلودگی هوای تهران و برخی شهرهای کشور ناشی از تردد خودروهای دیزلی و موتورسیکلت ها و سواری ها است که در این بین نقش خودروهای دیزلی از همه برجسته تر است.

اما برخلاف شهرهای ایران که در سال جاری بیشترین آلودگی هوا را تجربه کرده اند، همسایه غربی ایران یعنی ترکیه امسال چندان هوای آلوده نداشته است. هوای پاک در شهرهای ترکیه درحالی است که براساس آمارهای مرکز آمار ترکیه این کشور حدود 9 میلیون و 372 هزار دستگاه خودروی دیزلی دارد که 4/6 میلیون دستگاه از آنها خودروی دیزلی سنگین و 4/7 میلیون دستگاه نیز خودروهای سواری دیزلی هستند.
قابل ذکر است ترکیه درحالی بیش از 9 میلیون دستگاه خودروی دیزلی دارد که تعداد این خودروها در ایران حدود 1/5 میلیون دستگاه است. بنابراین گرچه عمر خودروهای دیزلی در ایران بسیار بالا است اما اینکه مسئله آلودگی فقط به خودروهای دیزلی تعمیم داده شود، شاید باور آن سخت باشد و قطعا لازم است دولت در مورد نقش بنزین در آلودگی هوا هم برای افکار عمومی توضیح کافی و مستند بدهد و البته اجازه داده شود منابع آلاینده هوا مورد بازرسی و بازبینی کارشناسان غیردولتی قرار گیرد.

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *