پذریرفته شدگان دانشگاه های ترکیه

پذریرفته شدگان دانشگاه های ترکیه

به گزارش خات نیوز ترکیه یکی از مقصدهای مطلوب ایرانی ها برای ادامه تحصیلات است. ترکیه کشوری همسایه با تشابه فرهنگی و مذهبی، سهولت تردد خانواده های دانشجو و سطح علمی دانشگاه ها، سالانه تعداد زیادی دانشجوی ایرانی را پذیرش می کند.

راه ورود به دانشگاه های ترکیه چگونه است؟

اولین قدم برای ورود به دانشگاههای ترکیه و تحصیل در آن کشور، کسب نمره ای مناسب در آزمون (YOS یوس) است، YOS   مخفف  Yabanci Uyruklu oğrenci Sınavı و شامل ۳ درس ریاضی، هوش و هندسه می باشد، این آزمون 80 سوال دارد که ۴۵ سوال هوش و 35 سوال پیرامون هندسه وریاضی می باشد و هر سال اردیبهشت ماه برگزار می گردد.

موسسه آموزش عالی آزاد فرهنگ متین کلاس های آمادگی آزمون ورود به دانشگاه ترکیه  را به همراه پکیج آموزشی و آزمون های آزمایشی به مدت ۵۰۰ ساعت آموزشی در طول ۶ ماه  در همکاری نزدیک با گروه آموزشی-پژوهشی تام و همزمان با اجرای این دوره در تبریز و اردبیل، در تهران برگزار می کند.

خدمات دوره:

در طول دوره آموزشی 20 الی 25 آزمون آزمایشی طبق استاندارد سازمان سنجش ترکیه برگزار می گردد که برای هرآزمون کارنامه ای صادر و نمره آزمون به تفکیک دروس و به صورت نمره کل محاسبه می شود. همچنین 300 الی 400 برگه تست موضوعی به تفکیک دروس ریاضی، هندسه و هوش در کلاس تست زنی، تمرین می شود  .

همچنین در طول دوره آزمون آزمایشی بین المللی متروپل (MET) در دو نوبت با جامعه آماری 2500 الی 3500 نفر به صورت همزمان با دیگر شعبات متروپل در سراسر دنیا اجرا می گردد . این آزمون نیز برای ثبت نام شدگان در موسسه آموزش عالی آزاد فرهنگ متین رایگان خواهد بود.

کلیه آزمون ها به صورت استاندارد بوده و سوالات به صورت اورجینال از ترکیه ارسال می شود . هدف از برگزاری آزمون های آزمایشی و همچنین دو آزمون بین المللی به محک کشیده شدن پایه و اطلاعات دانش آموزان و نیز فراهم آوردن فضای آزمون های اصلی است که در ترکیه برگزار می گردد . به منظور شبیه سازی کامل آزمون اصلی و متناسبا ایجاد آمادگی روانی کافی دانش آموزان، پاسخنامه آزمون های آزمایشی  از نظر شکل، طراحی  و رنگ نیز همانند پاسخنامه های آزمون اصلی طراحی شده است.

همچنین کتاب های اصلی دوره از ترکیه تهیه و در اختیار متقاضیان ثبت نام شده قرارداده می شود.

شرایط شرکت در آزمون YOS

دانش آموز تبعه کشور ترکیه نباشد

دانش آموز مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی داشته باشد

دانش آموز سال آخر دبیرستان باشد

فارغ التحصیلان دانشگاه که قصد تحصیل در رشته ی دیگری داشته باشند.

تصویر زیر بخشی از پذریرفته شدگان دانشگاه های ترکیه می باشد که توسط این گروه آموزشی، برای آزمون یوس آماده شده اند

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *