پنجمین روز حملات ترکیه

پنجمین روز حملات ترکیه

آخرین اخبار از پیشروی ترکیه در شهرهای مرزی سوریه

خات نیوز- نیروهای تحت رهبری ترکیه حمله به شهرهای مرزی سوریه را دنبال می کنند و نیروهای ترکیه امروز یکشنبه مناطقی را در دو شهر مرزی سوریه و شبه نظامیان کرد را هدف قرار دادند. ترک ها روز شنبه نیز وارد شهر مرزی راس العین در شمال شرقی سوریه شدند.

به گزارش خات نیوز به نقل از رویترز، وزارت دفاع ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد که از آغاز این عملیات، ۴۸ شبه نظامی YPG “خلع سلاح” شده اند، اصطلاحی که معمولاً به جای کشته شدن استفاده می شود.
بنابراین گزارش، حملات ترکیه از اوایل روز یکشنبه در حوالی راس العین ادامه دارد و هنوز مشخص نیست که آیا ادعای ترکیه درباره در دست گرفتن شهر راس العین صحت دارد یا نه چرا که نیروهای کرد آن را انکار می کنند.
بنابراین گزارش، ترکیه در صورت ادامه این حملات با تهدیدات تحریم های احتمالی از سوی ایالات متحده روبرو است، اتحادیه عرب هم این عملیات را محکوم کرده و متحدان ناتو آلمان و فرانسه گفتند که آنها در حال توقف صادرات اسلحه به ترکیه هستند.
ترکیه می گوید YPG یک گروه تروریستی است که با شبه نظامیان کرد در ترکیه همسو است.
سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه هم از کشته شدن ۷۴ جنگجوی کرد ، ۴۹ نیروی سوری تحت حمایت ترکیه و ۳۰ غیرنظامی در این حملات خبر داده است.
رسانه ها و مقامات ترکیه می گویند ، در ترکیه ، ۱۸ غیرنظامی در اثر بمباران مرزی کشته شده اند.

براساس این گزارش، ترامپ روز شنبه از تصمیم خود برای خروج نیروهای نظامی از منطقه مرزی سوریه دفاع کرد و گفت که ایالات متحده باید از مرزهای خود محافظت کند.
وی افزود: بگذارید آنها مرزهای خود را داشته باشد ، من فکر نمی کنم که سربازان ما تا ۵۰ سال آینده بتوانند از مرز بین ترکیه و سوریه محافظت کنند، در حالی که ما نمی توانیم مرزهای خودمان را در خانه محافظت کنیم.
ترامپ ادامه داد: فراموش نکنید: آنها برای سرزمین خود می جنگند. آنها به ما کمک نمی کنند تا برای سرزمین خود بجنگیم. آنها برای سرزمین خود می جنگند و این خوب است ، اما ما به آنها کمک کردیم.لازم به ذکر است، کردهای شمال شرقی سوریه می گویند : نزدیک به ۲۰۰،۰۰۰ نفر تاکنون در اثر این حملات از خانه فرار کرده اند ، در عین حال برنامه جهانی غذا در ایالات متحده آمریکا گفته که بیش از ۱۰۰،۰۰۰ راس العین و تل ابیاد را ترک کرده اند.
گفتنی است، هزاران داعشی در زندانهای شمال سوریه هستند ، جایی که برخی از شبه نظامیان داعش بعد از حملات ترکیه از یک زندان آن فرار کردند. همچنین داعش انفجار یک اتومبیل بمب گزاری شده در قامیشلی، بزرگترین شهر در منطقه تحت کنترل کردها را بر عهده گرفته است.

انتهای پیام

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *