پیشنهاد حل مشکل بازرگان

پیشنهاد حل مشکل بازرگان

پیشنهاد ایران به ترکیه برای حل مشکل بازرگان مدیر کل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری از پیشنهاد جدید ایران به ترکیه برای حل مشکل ترافیک کامیون‌ها در مرز بازرگان خبر داد.

محمد جواد عطرچیان، با بیان این‌که در حال حاضر هیچ صنفی از کامیون‌های ترانزیتی در مرز ایران وجود ندارد، اظهار کرد: به دلیل برخی مشکلات امکاناتی از سوی کشور ترکیه برای تامین گازوئیل مورد نیاز کامیون‌ها صفی با حدود 1000 کامیون به وجود آورده است.

وی ادامه داد: این موضوع که به دلیل بحث تامین سوخت مورد نیاز کامیون‌های ترانزیتی به وجود آمده و قدری زمان حرکت کامیون‌ها را کند کرده است باعث شده صفی نسبتا طولانی شکل بگیرد که البته با توجه به ظرفیت روزانه و حضور کامیون‌ها متغیر است.

مدیر کل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری از پیشنهاد ایران برای کوتاه‌کردن این صف خبر داد و افزود: برای این‌که این موضوع حل شود ایران پیشنهاد کرده صف کامیون‌های ترانزیتی از دیگر خودروها جدا شود تا بدین وسیله قدری سرعت ترخیص کامیون‌ها افزایش پیدا کند.

عطرچیان ادامه داد: البته ما بارها اعلام کردیم که ایران توانایی بالابردن سرعت جابه‌جایی کامیون‌ها در مرز مشترک با ترکیه را دارد و با همکاری گمرک می‌توان این تعداد را به 800 کامیون در روز افزایش داد.

وی ابراز امیدواری کرد: با حل مشکل تامین سوخت کامیون‌ها در مرز ترکیه صف عبور و مرور به حداقل کاهش پیدا کند و مانند آنچه در خروجی ایران شکل گرفته، حداکثر زمان ترخیص به یک روز که حد استاندارد مطلوب به حساب می‌آید کاهش یابد.

به گزارش ایسنا، هر چند طرح تامین سوخت مورد نیاز کامیون‌های ترانزیتی از همان ابتدا از سوی کشور ترکیه مطرح شد اما پس از چند روز بار دیگر صف دیگری از کامیون‌ها در مرز دو کشور به وجود آمد که معاون وزیر راه و شهرسازی اصلی‌ترین دلیل آن را محدودیت ترک‌ها در تامین گازوئیل مورد نیاز ناوگان اعلام کرد

همچنین ببینید

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه تصاویری از کنسرت شب گذشته صادق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *