گرداندن چرخ صنعت و تجارت به موازات مبارزه با کرونا آسان نیست

گرداندن چرخ صنعت و تجارت به موازات مبارزه با کرونا آسان نیست
خات نیوز- رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه با اشاره به پیامدهای کرونا بر اقتصاد، گفت: گرداندن چرخ های صنایع و تجارت و به موازات آن مبارزه با کرونا سهل نخواهد بود و برای تحقق این مساله، هم دولت و هم بخش خصوصی باید مسئولیت خود را انجام دهند.
به گزارش خات نیوز، وی در سخنان خود در آغاز نشست عالی برای بررسی وضعیت بیماری کرونا در ترکیه که در محل کاخ چانکایا با شرکت اعضای کابینه، مسوولان عالیرتبه نهادهای دولتی و مسوولین بخش اقتصادی ترکیه برگزار شد، این مطلب را عنوان کرد.
وی هدف از برگزاری نشست یاد شده را مذاکره پیرامون تدابیری که در زمینه پیامدهای مختلف کرونا اتخاذ خواهد شد، ذکر کرد و گفت: ترکیه تاکنون هم تدابیر بهداشتی و هم دیگر تدابیر را برای کنترل ایین بیماری بکار گرفته است و این تدابیر ادامه خواهد داشت.
اردوغان با اشاره به اینکه قرنطینه اجباری یا قرنطینه اجتماعی این بیماری ابعاد مختلفی از جمله نتایج جدی اقتصادی خواهد داشت، گفت: ترکیه هم مجبور به ممانعت از شیوع بیماری، هم مجبور به اتخاذ تدابیر جددی ددر زمینه تولید، تجارت، استخدام است.
رییس جمهوری ترکیه افزود: با شیوع کرونا، افت قیمت نفت و تحولات در جهان برخی مزیتها را برای ترکیه به همراه داشته است و اگر ترکیه چند هفته آینده را بتواند بطور صحیح و با همیاری مردم مدیریت و از شیوع بیماری ممانعت کند و آن را تحت کنترل درآورد، می تواند بطور جدی بر دیگر مسایل نیز فائق آید.
لازم به ذکر است تعداد مبتلایان به کرونا در ترکیه قریب به 100 نفر اعلام شده و تاکنون تنها یک فرد 89 ساله در ترکیه براثر این بیماری جان خود را از دست داده است.
ترکیه در بعد از اعلام مشاهده اولین مورد ابتلا در کشور به کرونا تدابیر جدی از جمله تعطیل مدارس و دانشگاهها، تمامی اماکن عمومی از قبیل سینماها، رستورانها، کافی شاپ ها، استخرها و تمامی اماکنی را که امکان تجمع در آنهاوجود دارد، تعطیل اعلام کرد

منبع خبر

همچنین ببینید

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه تصاویری از کنسرت شب گذشته صادق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *