آزمون LES دانشگاه های ترکیه

آزمون LES دانشگاه های ترکیه

LES یا امتحان ورودی تحصیلات تکمیلی (بالای لیسانس) برای ورود به دانشگاه های ترکیه، امتحانی است که امتیاز آن در برخی موارد جهت ورود به دوره‌های آموزش تحصیلات تکمیلی بعد از لیسانس و موارد مشابه از قبیل دوره‌های تخصصی و پذیرش مربی در دانشگاه‌های ترکیه و دیگر مراکز آموزش عالی مورد نیاز است.
امتیاز به‌دست آمده در این امتحان به‌ وسیله برگه نتایج آزمون LES به داوطلبان اعلام می‌شود و در مواقع لزوم توسط داوطلبان به مؤسسات مربوطه ارائه می‌شود.

این آزمون، سالانه دوبار از طرف مرکز گزینش و جابه‌جایی دانشجوی ترکیه (ÖSYM) در ماه‌های May و December برگزار می‌شود. این امتحان یک آزمون استعداد سنجی شامل 2 بخش رقمی (Quantitative) و کلامی (Verbal) است و هدف از آن، سنجش توانایی افراد در زمینه‌های کلامی، رقمی و تفکر منطقی است که بر میزان موفقیت آنان در طی تحصیلات تکمیلی می‌تواند تأثیرگذار باشد.
بدین ترتیب، سؤالات این آزمون در جهت سنجش میزان معلومات افراد در رشته تحصیلی تخصصی آنهادر دانشگاه های ترکیه نیست. سؤالات به گونه‌ای طراحی می‌شوند که فارغ التحصیلان رشته‌های مختلف دانشگاهی قادر به پاسخ دادن به آنها باشند.
تمام کسانی‌که در سال آخر دورة لیسانس مشغول به تحصیل هستند، دارندگان مدارک لیسانس، فوق لیسانس و دکترا و یا دانشجویان دوره فوق‌لیسانس و دکترا می‌توانند در این آزمون شرکت نمایند.
امتحان LES در مراکز دانشگاهی 41 شهر ترکیه و قبرس شمالی برگزار می‌شود. نتایج LES از تاریخ برگزاری آزمون به مدت دو سال اعتبار خواهد داشت

آزمون LES دانشگاه های ترکیه
آزمون LES دانشگاه های ترکیه

همچنین ببینید

کنترل و درمان استرس با طب سنتی

کنترل و درمان استرس با طب سنتی استرس و مشغله های این روزهای مردم جهان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *