آمار ورود گردشگران خارجی به ترکیه

آمار ورود گردشگران خارجی به ترکیه

هم اکنون پس از روسیه، آلمان، بریتانیا و بلغارستان، گردشگران ایرانی پنجمین گردشگران بزرگ ترکیه هستند.


وزارت گردشگری ترکیه اعلام کرد در ۸ ماهه نخست سال جاری میلادی این کشور میزبان بیش از ۳۱ میلیون گردشگر خارجی بوده است که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته حاکی از رشد ۱۸ درصدی است.
به گزارش خات نیوز به نقل از سی‌ان‌ان ترک، بر اساس اعلام وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه در ۸ ماهه منتهی به پایان ماه اوت سال جاری میلادی ترکیه میزبان بیش از ۳۱ میلیون گردشگر خارجی بوده است.
در این مدت شهر “آنتالیا” در ساحل مدیترانه ترکیه بیشترین میزان گردشگر خارجی را جذب کرده است. این شهر در ۸ ماهه نخست امسال بیش از ۱۰.۳ میلیون گردشگر خارجی پذیرفته است که این میزان ۳۳.۳ درصد از کل گردشگران خارجی است که در ۸ ما هه نخست امسال به ترکیه سفر کرده اند.
شهر استانبول دومین مقصد گردشگران خارجی ترکیه بوده است. این شهر نیز در این ۸ ماه ۹.۹۸ میلیون گردشگر خارجی در مجموع ۳۲.۲ درصد کل گردشگران خارجی ترکیه را جذب کرده است.
استان “ادیرنه” در شمال‌غربی ترکیه (این استان با کشورهای یونان و بلغارستان هم‌مرز است)سومین مقصد بزرگ گردشگران خارجی ترکیه است. این استان نیز با جذب ۲.۹۹ میلیون گردشگر سومین مقصد بزرگ گردشگران خارجی در ترکیه بوده است.
همچنین بنا به آمار وزارت گردشگری ترکیه درآمد این کشور از گردشگران خارجی در طی این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته قریب به ۱۵ درصد افزایش داشته است.
در طی ۸ ماهه گذشته بیشترین میزان گردشگران خارجی از روسیه به ترکیه رفته‌اند. در طی این مدت بیش از ۴ میلیون و ۸۳۱ هزار گردشگر روس به ترکیه سفر کرده‌اند.
در ماه اوت گذشته ۵ کشوری که بیشترین میزان گردشگر را به ترکیه فرستاده‌اند عبارتنداز:
۱- روسیه با ۱ میلیون و ۷۸ هزار و ۹۰۴ گردشگر
۲- آلمان با ۷۱۳ هزار و ۵۲۷ گردشگر
۳- بریتانیا با ۴۲۱ هزار و ۴۶۶ گردشگر
۴- ایران
۵- بلغارستان
گفتنی است در آمار ۸ ماهه نیز به ترتیب کشورهای روسیه، آلمان، بریتانیا، بلغارستان و ایران ۵ کشور نخست در زمینه سفر به ترکیه هستند.
دولت ترکیه در یک برنامه میان‌مدت تا سال ۲۰۲۳، جذب ۷۵ میلیون گردشگر با درآمد سالانه ۶۵ میلیارد دلاری را هدف گرفته است.

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *