اخراج سه هزار نفر از نیروهای مسلح ترکیه

اخراج سه هزار نفر از نیروهای مسلح ترکیه

ورالدین جانیکلی وزیر دفاع ترکیه گفت: ارتباط سه هزار نفر از نیروهای مسلح ترکیه با گروه تروریستی گولن تثبیت شده است که در روزهای پیش رو با حکم قانونی حکومت از کار اخراج می شوند.

به گزارش خات نیوز، نوالدین جانیکلی در جلسه علنی مجلس ملی ترکیه اظهار کرد: دولت در شناسایی عوامل مخفی گروه های گوناگون تروریستی نفوذ کرده در بدنه حاکمیت تلاش زیادی می کند و ارتباط بسیاری از افراد شناسایی شده با گروه های تروریستی مسجل شده و به خوبی می دانیم که شمار زیادی نیز هنوز مخفیانه مشغول به فعالیت در مراکز دولتی و غیر دولتی هستند.

وی اضافه کرد: تاکنون همکاری سه هزار نفر در نیروهای مسلح کشور با گروه گولن برای ما تثبیت شده است که در روزهای آینده با دستور دولت از کار اخراج خواهند شد.

وی تاکید کرد: گروه های تروریستی حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک)، گولن، حزب اتحاد دمکراتیک سوریه(پ.ی.د)، یگان های مدافع خلق(ی.پ.گ) و داعش همه تلاش خود را به کار گرفته اند تا به روش های گوناگون امنیت ترکیه را به خطر انداخته و هرج و مرج را به ترکیه بکشانند و نفوذ بعضی از عوامل این گروه های تروریستی به مراکز مختلف هم در همین راستا است.

مقامات دولت ترکیه، تعداد افراد مرتبط با گروه فتح الله گولن را نزدیک 170 هزار نفر اعلام و بیان کرده اند که این افراد به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کودتای 15 جولای سال گذشته ترکیه نقش داشتند.

ترکیه مدعی است که فتح الله گولن با تشکیل گروهی موسوم به گولن(فتو) و با رخنه در تشکیلات قضایی، نظامی، آموزشی و ارکان دولتی، کودتای 15 جولای(25 تیرماه سال 1395) را سازماندهی کرده است.

در کودتای 15 جولای سال 2016 (25 تیرماه 1395) ترکیه 249 نفر کشته و 2 هزار و 193 نفر نیز زخمی شدند.

محاکمه عوامل کودتای نافرجام 15 جولای ترکیه در مراجع قضایی ترکیه جریان دارد و در آن فتح الله گولن به عنوان متهم ردیف اول معرفی شده است.

خاورم/1905

انتهای پیام /*

روزنامه ینی آکیت

همچنین ببینید

تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام پیروزی در ترکیه شد

تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام پیروزی در ترکیه شد طرفداری | نوجوانان آزادکار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *