ادامه وضعیت فوق العاده در ترکیه

ادامه وضعیت فوق العاده در ترکیه
معاون نخست وزیر ترکیه از ادامه اجرای وضعیت فوق‌العاده در این کشور خبر داد.
به گزارش خات نیوز به نقل از پرس تی وی، معاون نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد اجرای قانون وضعیت فوق‌العاده تا زمانی که لازم باشد ادامه می‌یابد.
نعمان کورتولموش امروز در نشستی خبری گفت: این قانون که در روزهای پس از کودتای نافرجام 15 جولای (26 تیر) اعمال شد، تا هر زمانی که لازم باشد اجرا خواهد شد. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، پیش‌تر گفته بود قانون وضعیت فوق‌العاده که ابتدا به مدت 3 ماه اجرا شد و سپس 3 ماه دیگر نیز تمدید شد، می‌تواند تا بیش از یک سال تمدید شود. اردوغان در تاریخ 8 مهر در سخنانی در کاخ ریاست‌جمهوری در آنکارا، پایتخت ترکیه، گفت: به نفع ترکیه است که وضعیت فوق‌العاده تمدید شود.

قانون وضعیت فوق‌العاده به اردوغان و وزرای کابینه‌اش اجازه می‌دهد تا برای تصویب قوانین جدید و اعمال محدودیت یا لغو حقوق و آزادی افراد نیازی به مصوبه پارلمان نداشته باشند. از زمان اعلام وضعیت فوق‌العاده تاکنون بیش از 125 هزار نفر به اتهام ارتباط داشتن به کودتاچیان از شغل‌های خود اخراج و یا معلق شده‌اند.

این در حالی است که گروه‌های حقوق بشری و حزب جمهوری خلق، حزب اصلی مخالف دولت، از تمدید وضعیت فوق‌العاده انتقاد کرده‌اند. مخالفان می‌گویند تمدید وضعیت فوق‌العاده به سرکوبگری شدیدتر منجر می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *