ارتش ترکیه وارد عفرین سوریه شد

ارتش ترکیه وارد عفرین سوریه شد

ارتش ترکیه و تروریست های مورد حمایت آن (ارتش آزاد) با ورود به شهر عفرین در شمال غرب استان حلب سوریه، بر 60درصد این شهر مسلط شدند.

به گزارش خات نیوز، منابع میدانی امروز یکشنبه اعلام کردند که نیروهای متجاوز از دو محور شرقی و غربی وارد عفرین شدند و بر پایانه قدیم و محله های الاشرفیه و الجمیلیه شهر عفرین مسلط شدند.

درگیری های شدیدی همچنان میان ارتش ترکیه و تروریست های ارتش آزاد با یگان های مدافع خلق در داخل شهر عفرین به ویژه در میدان ‘ الوطنیه’ در مرکز این شهر در جریان است.

ارتش ترکیه و تروریست های همراه آن هنوز نتوانسته اند بر سراسر شهر عفرین مسلط شوند.

نهاد موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه روز گذشته (شنبه) اعلام کرد که در اثر تهاجم ارتش ترکیه به شهر عفرین در شمال استان حلب سوریه، بیش از 200 هزار غیرنظامی از این شهر آواره شدند.

این افراد به شهرهای نبل و الزهرا و دیگر مناطق نزدیک این دو شهرک در شمال حلب رفته اند.

ارتش ترکیه حملات خود را با استفاده از انواع ادوات و تجهیزات نظامی و همچنین بمباران شدید در شهرک ها و مناطق جندریس، الشیخ حدید، راجو، بلبل در منطقه کردنشین عفرین استان حلب تشدید کرده است.

عملیات نظامی ارتش ترکیه از 20 ژانویه 2018 (30 دی) در منطقه عفرین واقع در شمال غرب سوریه آغاز شده که به گفته رسانه های ترکیه، بیش از 6 هزار نیروی نظامی این کشور مشارکت دارند.

دولت آنکارا مدعی است که هدفش از این عملیات، نابودی عناصر حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک)، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د)، یگان‌های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ) و داعش در عفرین است، این در حالی است که گروه تروریستی داعش هیچ نیرویی در عفرین ندارد.

دولت سوریه با اشغالگری خواندن اقدام دولت ترکیه در انجام عملیات نظامی در منطقه عفرین و سایر مناطق شمال سوریه، خواستار خروج نیروهای ارتش این کشور از خاک خود شده است.

خاورم**8005*1275

انتهای پیام /*

همچنین ببینید

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه تصاویری از کنسرت شب گذشته صادق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *