استقبال اتحادیه اروپا از اقدام ترکیه مبنی بر لغو وضعیت فوق‌العاده

استقبال اتحادیه اروپا از اقدام ترکیه مبنی بر لغو وضعیت فوق‌العاده

اتحادیه اروپا از اقدام ترکیه مبنی بر لغو وضعیت فوق‌العاده که بعد از کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه در سال ۲۰۱۶ اعمال شده بود، استقبال کرد.

به گزارش خات نیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی بر اساس بیانیه منتشر شده، فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد: پایان وضعیت فوق‌العاده در ترکیه یک گام مثبت است. در عین حال ما معتقدیم که تصویب قانون جدید مبنی بر اعطای قدرت و اختیارات غیرعادی به مسؤولان و اعمال عوامل محدود کننده تاثیر مثبت این وضعیت را کمتر می‌کند.

موگرینی تاکید کرد: انتظارات اتحادیه اروپا این است که ترکیه پیشنهادات کلیدی شورای اروپا و کمیسیون و نیز دیگر موسسات مرتبط را اجرا کرده و به جدایی قدرت اجرایی و قضایی از یکدیگر احترام بگذارد.

او اعلام کرد: ما همچنین انتظار داریم که ترکیه تمام تدابیری که موجب اعمال تاثیر منفی بر قانونمداری استقلال قضایی، آزادی‌های بنیادین که هسته اصلی هر دولت دموکراتیک است را کنار بگذارند. در حال حاضر اجرای قانون و همچنین آزادی‌های بنیادی اصول لازم برای چشم‌انداز روابط ترکیه و اتحادیه اروپا است.

ترکیه امروز (پنجشنبه) در ساعت یک بامداد به وقت محلی پس از دو سال به حالت فوق‌العاده اعمال شده در این کشور پایان داد.

وضعیت اضطراری برای دوره‌ سه ماهه بود که هفت بار تمدید شد.

برای اعمال یک حالت فوق‌العاده دولت باید نشانه‌های جدی خشونت گسترده را که ممکن است با جو دموکراتیک یا آزادی‌ها و حقوق اولیه و قانونی شهروندانش در تداخل باشد، پیش‌بینی کند.

تحت این حالت فوق‌العاده ده‌ها هزار تن از مردم بازداشت و یا از مشاغل خود برکنار شدند. با این حال دولت آنکارا در آوریل سال جاری میلادی تصمیم گرفت تا برای هفتمین بار حالت فوق‌العاده را به مدت سه ماه تمدید کند.

انتهای پیام

همچنین ببینید

تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام پیروزی در ترکیه شد

تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام پیروزی در ترکیه شد طرفداری | نوجوانان آزادکار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *