اس 400 محور مذاکره ترامپ و اردوغان

اس 400 محور مذاکره ترامپ و اردوغان

خات نیوز- دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا با اشاره به اینکه کشورش با «شرایط پیچیده ای» در مورد نحوه واکنش به ترکیه در ارتباط با خرید سامانه اس – 400 روسیه مواجه است گفت: واشنگتن راه حل های مختلفی را در این مورد بررسی خواهد کرد این واکنش ها، بحث در مورد احتمال اعمال تحریم ها را هم شامل می شود.

به گزارش خات نیوز: به گزارش نامه نیوز، ترامپ روز شنبه در دیدار با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای خود در حاشیه اجلاس سران گروه جی 20 در اوزاکا ژاپن ضمن ابراز همدردی با اردوغان از باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا به دلیل قرار دادن شرایط برای خرید موشک های پاتریوت توسط ترکیه، انتقاد کرد.

ترامپ گفت: آمریکا در موضع سخت و پیچیده ای به خاطر این موضوع قرار گرفته است ولی ما به راه حل های مختلف نگاه می کنیم این یک مشکل است، در مورد آن هیچ سوالی وجود ندارد باید در برابر ترکیه منصفانه عمل کنیم

او گفت: اردوغان خواستار خرید سامانه پدافند هوایی پاتریوت از دولت اوباما شد اما وی از فروش موشک های پاتریوت خودداری کرد دولت اوباما با ترکیه منصفانه عمل نکرد.

اظهارات ترامپ در حالی است که رئیس جمهوری ترکیه نیز گفت درباره توافق تحویل گرفتن سامانه های دفاع موشکی اس – 400 روسی عقب نشینی نخواهد کرد و انتظار می رود این سامانه را نیمه نخست ژوئیه سال جاری میلادی دریافت کنیم.

روابط ترکیه و واشنگتن بر سر این مساله ماه ها است تنش زا شده است و آمریکا تا کنون چند بار ترکیه را به همین دلیل تحریم کرده است.

اجلاس دو روزه سران گروه 20 از روز گذشته در اوزاکا آغاز شده و امروز پایان می یابد.

گروه 20 که 85 درصد اقتصاد جهان را در اختیار دارد؛ شامل، آمریکا، اتحادیه اروپا، فرانسه، انگلیس، آلمان، ایتالیا، چین، ژاپن، روسیه، عربستان سعودی، اندونزی، استرالیا، ترکیه، برزیل، آرژانتین، کانادا، هند، کره جنوبی، آفریقای جنوبی و مکزیک است.

این گروه از سال 2008 با تشکیل یک جلسه اضطراری برای بحث در باره واکنش به بحران مالی جهانی آغاز بکار کرد …

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *