اشتباه گرفتن بیمارانِ قلبی در ازمیر ترکیه

اشتباه گرفتن بیمارانِ قلبی در ازمیر ترکیه

خات نیوز- گروهی از بیماران قلبی در یکی از مراکز پزشکی در استان ازمیر ترکیه در نتیجه یک سوء تفاهم، لحظات سخت و دشواری را پشت سر گذاشتند.

به گزارش خات نیوز،  در یکی از بیمارستانهای ترکیه بسیاری از مردم عادی فکر کردند بیماران قلبی، تروریست های انتحاری هستند که کمربندهای انفجاری به خود بسته‌اند.

به نوشته روزنامه Yeni Akit، یکی از مسؤولان این مرکز پزشکی گفت: بیماران برای ثبت روند تپش قلب خود از دستگاه هولتر استفاده می کنند که این دستگاه با یک سری سیم حاوی برچسب الکترود روی سینه بیمار چسبانده می شود، و همین وضعیت باعث شد که برخی فکر کنند که این تجهیزات، کمربندهای انفجاری هستند و حتی برخی از شهروندان اطلاعاتی را به پلیس داده و خواهان حضور نیروهای پلیس در محل شدند.

مرکز پزشکی یاد شده اعلام کرد که موارد ترس و نگرانی از این قبیل – بعد از کودتای نافرجام در ترکیه در 15 ژوئیه و افزایش انفجارهای انتحاری اخیر در ترکیه- افزایش چشمگیری داشته است و باعث شده است که بسیاری از این بیماران قلبی با دشواری و مشکلاتی روبرو شوند.

هولتر که در واقع پایشگر نوار قلب هولتر است، برای تشخیص بی‌نظمی‌های تپش قلب به کار می‌رود. این پایشگر شامل یک دستگاه تقریباً هم اندازه با تلفن همراه است که توسط تعدادی سیم به چسب‌هایی که روی تنه بیمار چسبانده شده اند، وصل می‌شود. این دستگاه نوار قلب بیمار را برای مدت 24 تا 48 ساعت می‌تواند ضبط کند. بدین ترتیب اگر در این مدت هر گونه بی‌نظمی در تپش قلب فرد به وقوع بپیوندد، ثبت و ضبط می‌شود و سپس پزشک متخصص قلب می‌تواند آنها را ببیند.

منبع خبر

همچنین ببینید

تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام پیروزی در ترکیه شد

تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام پیروزی در ترکیه شد طرفداری | نوجوانان آزادکار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *