اعلام جرم علیه کارمند کنسولگری آمریکا در ترکیه

اعلام جرم علیه کارمند کنسولگری آمریکا در ترکیه

دادگاهی در ترکیه علیه کارمند محلی کنسولگری آمریکا در استانبول به همراه همسر و دختر او به اتهام ارتباط با گروه تروریستی فتح‌الله گولن اعلام جرم کرد.

به گزارش خات نیوز، با اعلام جرم علیه نظمی مته جان‌تورک مامور امنیت کنسولگری آمریکا در استانبول به اتهام ارتباط با گروهی که دولت ترکیه آنرا تروریستی و عامل کودتای نافرجام تابستان ۲۰۱۶ می‌داند، دادگاه‌های ترکیه تاکنون علیه سه کارمند ترکیه‌ای نمایندگی‌های دیپلماتیک آمریکا اعلام جرم کرده‌اند.

بنا بر نوشته خبرگزاری «رویترز»، دادگاهی در ترکیه علیه یک کارمند محلی کنسولگری آمریکا در استانبول، همسر و دختر او به اتهام ارتباط با گروه وابسته به فتح‌الله گولن اعلام جرم کرده است.

بنا بر گزارش این رسانه، تاکنون دادگاه‌های ترکیه‌ای علیه سه تن از کارمندان سه تن از کارومندان نهاد‌های دیپلماتیک آمریکا اعلام جرم کرده‌اند.

به گزارش رویترز، اعلام جرم علیه «نظمی مته جان‌تورک»، همسر و دختر او احتمالا سبب تشدید تنش‌ها در روابط آنکارا و واشنگتن خواهد شد.

یکی از دادستان‌های ترکیه‌ای خواستار مجازات زندان برای این سه نفر شده است. مقام‌های قضایی ترکیه می‌گویند که جان‌تورک با ده‌ها نفر از افرادی که عضو شبکه تروریستی گولن بودند، ارتباط داشت.

این کارمند کنسولگری آمریکا در استانبول، همسر و دختر او اتهام‌های وارده درباره ارتباط با جنبش گولن را نپذیرفته و آن را رد کرده‌اند.

اعلام جرم علیه کارمندان نهاد‌های دیپلماتیک آمریکا در ترکیه، در حالی صورت می‌گیرد که آنکارا بعد از کودتای نافرجام ۲۰۱۶ بار‌ها از واشنگتن خواسته که فتح‌الله گولن واعظ ترکیه‌ای مخالف دولت ترکیه و ساکن آمریکا را به ترکیه مسترد کند تا او در این کشور برای دست داشتن در این کودتا محاکمه شود، اما آمریکایی‌ها این درخواست را رد کرده‌اند.

تنش‌ها در روابط دو کشور با تحرکات ضد ترکیه‌ای آمریکا در زمینه مخالفت با خرید سامانه پدافند موشکی اس ۴۰۰ روسیه و تهدید واشنگتن علیه آنکارا درباره توقف فروش جنگنده‌های اف ۳۵ تشدید شده است.

از سوی دیگر اختلافات دو طرف در زمینه بحران سوریه به ویژه ارتباطات آمریکا با همپیمانان کُرد سوری که ترکیه آن‌ها را «تروریستی» و وابسته به پ‌‎ک‌ک می‌داند، تشدید شده است.

منبع خبر

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *