اعلام خط فقر در ترکیه 

اعلام خط فقر در ترکیه 

خات نیوز- نتایج تحقیقات کنفدراسیون اتحادیه های کارگری ترکیه نشان می دهد که شاخص خط فقر برای یک خانواده چهار نفری در این کشور٬ ماهانه بیش از 6 هزار و 167 لیر ترک معادل 885 یورو و یا یکهزار دلار است.

به گزارش خات نیوز در گزارش آماری منتشر شده کنفدراسیون اتحادیه های کارگری ترکیه موسوم به تورک ایش آمده است که حداقل هزینه خانوارها در ترکیه طی ماه جاری میلادی به بیش از 6 هزار لیر رسیده است.

این مرجع آماری، حداقل هزینه خانوارها را در ماه ژانویه سال جاری حدود پنج هزار و 200 لیر اعلام کرده بود که حدود 20 درصد کمتر از میزان هزینه خانوارهای ترک طی ماه جاری است اما شواهد میدانی و گزارش های مندرج در رسانه های این کشور از حداقل افزایش 35 درصدی در هزینه خانوارها نسبت به اوایل سال جاری خبر می دهد.

در محاسبه خط فقر، حداقل درآمد لازم برای هزینه های اساسی زندگی از قبیل تغذیه، مسکن، ایاب و ذهاب، سوخت، پوشاک و هزینه تحصیل در نظر گرفته می شود.

کنفدراسیون اتحادیه های کارگری ترکیه در گزارش خود آورده است که خط گرسنگی نیز در ترکیه برای یک خانواده چهار نفره بالغ بر یکهزار و 893 لیر برآورد شده است.

در خط گرسنگی یا فقر مطلق، حداقل هزینه برای تامین کالری مورد نیاز برای ادامه زندگی یک فرد محاسبه می شود.

این گزارش می افزاید: حداقل هزینه به منظور زندگی عادی یک فرد در پایتخت این کشور در حدود 2 هزار و 280 لیر برآورد شده است.

پژوهش های کنفدراسیون کارگری موسوم به ‘ترک ـ ایش’ نشان می دهد که قیمت مواد غذایی نسبت به یک ماه گذشته 4.45 درصد و در متوسط سالانه حدود 14 درصد رشد داشته است.

این تحقیقات نشان می دهد فاصله خط فقر برای آن دسته از شهروندانی که در شهرهای بزرگ ترکیه همچون استانبول، آنکارا٬ ازمیر و بورسا زندگی می کنند، به لحاظ بالا بودن هزینه های مسکن، غذا، ایاب و ذهاب و سایر هزینه ها، با سایر شهرها زیاد است.

حداقل دستمزد خالص در ترکیه برای سال 2018، یکهزار و 603 لیر ترک اعلام شده است.

به باور کارشناسان اقتصادی، افزایش جهشی نرخ ارز در بازار معاملات ترکیه و به تبع آن رسیدن میزان تورم به مرز بحرانی 18 درصد در هفته و ماههای آینده فشار زیادی را به جامعه ترکیه وارد خواهد کرد و رشد قیمت ها سرسام آور خواهد بود.

منبع خبر

همچنین ببینید

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه تصاویری از کنسرت شب گذشته صادق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *