افزایش تعرفه واردات فولاد ترکیه

افزایش تعرفه واردات فولاد ترکیه
خات نیوز- پس از تهدید اخیر آمریکا برای افزایش تعرفه واردات فولاد ترکیه از ۲۵ به ۵۰ درصد، ترامپ به وزارت خزانه‌داری دستور داد همه تحریم‌ها علیه آنکارا لغو شود.

به گزارش خات نیوز، فرمان لغو تحریم‌ها علیه ترکیه در پی توقف عملیات نظامی این کشور در شمال شرقی سوریه صادر شد اما برخی از ناظران تهدید اولیه را یک تهدید توخالی دانستند که هیچ تاثیری روی جریان تجارت فولاد آمریکا و ترکیه نداشته است.

افزایش تعرفه‌ها علیه واردات فولاد ترکیه به ۵۰ درصد هفته گذشته از سوی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا از طریق توییتر اعلام شده بود ولی رسما هرگز اجرایی نشد.

طبق گزارش اخیر پانجیوا ریسرچ که واحد اس اند پی گلوبال است، تهدید افزایش تعرفه واردات فولاد ترکیه از ۲۵ به ۵۰ درصد هیچ پیامد خاصی نداشت زیرا صادرات فولاد ترکیه به آمریکا پیش از این کاهش قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده بود.

بررسی آمار نشان می‌دهد تنها ۶.۳ درصد از صادرات فولاد ترکیه در سال ۲۰۱۸ به مقصد آمریکا بود در حالی که ۴۳.۲ درصد از صادرات این کشور به اتحادیه اروپا انجام گرفت.

ترامپ پیش از این در راستای تنش سیاسی دو کشور به دلیل زندانی شدن یک کشیش آمریکایی در ترکیه، تعرفه‌های واردات فولاد ترکیه را در اوت سال ۲۰۱۸ از ۲۵ به ۵۰ درصد افزایش داده بود و با رفع تنش‌ها در ماه مه، این تعرفه‌ها دوباره به ۲۵ درصد بازگشت.

با وجود مشکلاتی که شرکت‌های فولادی ترکیه با توجه به تعرفه ۲۵ درصدی برای صادرات به آمریکا دارند، قیمت پیشنهادی فولادسازان ترکیه در بازار آمریکا به دلیل کاهش قیمت‌های داخلی غیررقابتی مانده است.

بر اساس گزارش پلاتس، انتظار می‌رود فولادسازان ترکیه در ماه‌های آینده تلاش کنند صادراتشان را به آمریکا به تدریج افزایش دهند.

منبع خبر

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *