افزایش حمله به آوارگان در آلمان

افزایش حمله به آوارگان در آلمان

به گزارش خبرگزاری خات به نقل از روزنامه لاکروا فرانسه اعلام کرد، حمله به آوارگان و متقاضیان پناهندگی در ایالت زاکسن، واقع در شرق آلمان، افزایش یافته است.

این روزنامه افزود، دخالت مردم محلی در این حملات، بیش از خشونت این حملات، مردم دیگر نقاط آلمان را شوکه کرده است.
به آتش کشیده شدن یک مرکز اسکان متقاضیان پناهندگی، خشونت پلیس و تظاهرکنندگان ضد‌آوارگان، مواردی هستند که آلمان در چند روز گذشته با آنها دست به گریبان بود. شنبه و یکشنبه گذشته (20 و 21 فوریه) چند حمله ضد آوارگان در حوالی شهر درسدن روی داد.
شنبه شب، یک هتل سابق در شهر بواتزن در ایالت زاکسن که قرار است از ماه مارس محل اسکان آوارگان باشد، در اقدامی مجرمانه تخریب شد. در این حمله به کسی آسیب نرسید اما خسارات مالی زیادی به بار آمد.
چیزی که بیش از خود این حمله برای مردم دیگر مناطق آلمان و سیاستمداران تکان دهنده بود، واکنش تماشاچیان این حمله بود. به گفته سخنگوی پلیس حدود 20 تا 30 نفر در واکنش به آتش کشیده شدن این مکان، در برابر آن ابراز شادمانی می‌کردند و الفاظ رکیک به کار می‌بردند. حتی سه نفر از آنها تلاش کردند نگذارند ماموران آتش نشانی، آتش سوزی را مهار کنند.
همچنین 18 فوریه نیز 100 نفر از مردم محلی با ورود اتوبوس حامل 20 متقاضی پناهندگی به مرکز اسکان جدیدشان در کلوسنیتز، شهری در نزدیک مرز جمهوری چک، مخالفت کردند. آنها با فریادهای «گم شو» و «به خانه‌هایتان برگردید»، مسیر حرکت این اتوبوس را مسدود کردند.
تصاویر ویدئویی غیرحرفه‌ای نیز نشان می‌دهد، یکی از نیروهای پلیس گردن نوجوانی (آواره) را گرفته تا وی را از اتوبوس خارج کند. اما رئیس پلیس شهر با این توجیه که آوارگان حرکات زشت و ناپسندی در برابر تظاهرکنندگان داشتند، به دفاع از ماموران خود پرداخته است.
با وجود این، سیاستمداران آلمان به طور یکپارچه این حوادث را محکوم کرده‌اند.
تومادومزیر(Thomas de Maizière)، وزیر کشور آلمان از حزب اتحاد دموکرات مسیحی،و هیکو ماسHeiko Maas))، وزیر دادگستری آلمان از حزب سوسیال دموکرات، از جمله سیاستمدارانی هستند که این حوادث را به شدت محکوم کرده و غیر قابل قبول خوانده‌اند.

روزنامه لاکروا فرانسه

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *