امروز اخرین مهلت ثبت نام دانشگاه استانبول در مقاطع ارشد و دکترا

امروز اخرین مهلت ثبت نام دانشگاه استانبول در مقاطع ارشد و دکترا

خات نیوز- امروز اخرین مهلت برای ارسال مدارک برای پیش ثبت نام دانشگاه استانبول در مقاطع ارشد و دکترا توسط ما میباشد، بعد از ساعت 22:00 امشب، مدارک ارسالی مورد بررسی قرار نخواهد گرفت

دانشگاه استانبول

استانبول مرکز فرهنگ و اقتصاد این کشور است و دانشگاه های بسیار زیاد و برتری در این شهر وجود دارد. یکی از این دانشگاه های برتر دانشگاه استانبول می باشد.دانشگاه استانبول

دانشگاه استانبول یکی از قدیمی ترین دانشگاه های دولتی ترکیه و جهان محسوب می شود و برای اولین بار به عنوان مدرسه دینی در قرن ۱۵ توسط عثمانی ها ساخته شد. طی چندین سال این مدرسه به موسسه آموزش عالی و دانشگاه تبدیل شد اما به دلایل مختلف قادر به ادامه فعالیت نبود و توقیف شد.

این مدرسه دوره جدیدی را با هدف پاسخگویی و رفع همه نیاز های علوم و فناوری مدرن، سازمان دهی را تغییر داد و در 31 دسامبر سال 1863 با اضافه کردن فیزیک کاربردی آغاز کرد.
هفت سال پس از شروع دوره جدید دولت عثمانی این مدرسه را علوم چندگانه عثمانی نام گذاری کرد. در سال ۱۸۷۴ کلاس های علوم ادبیات ، حقوق و کاربردی در ساختمان دبیرستان گالاتاسرای تشکیل شدند و به مدت هشت سال به فعالیت خود ادامه دادند. با گذشت زمان دورس مختلف به این مدرسه اضافه شد و همچنین نام این مدرسه به خانه علوم چند گانه استانبول تغییر کرد و به عنوان یک مدرسه دولتی به رسمیت شناخته میشد.دانشگاه استانبول

آتاتورک نقش موثری در بهبود و بهتر شدن کیفیت آموزشی این مدرسه داشت. به طوریکه در یکم آگوست سال ۱۹۳۳ سازمان دهی این مدرسه را تغییر داد و اصلاحات آموزشی نیز صورت گرفت. سرانجام در یکم نوامبر همان سال کلاس های رسمی با شروع دوره جدید و کیفیت بهتر آموزشی تشکیل شد.

دانشگاه استانبول

در حال حاضر دانشگاه استانبول ۵ پردیس و ۱۷ دانشکده در سراسر استانبول دارد. علاوه بر آن این دانشگاه دارای موسسه هایی نیز میباشد. پردیس اصلی دانشگاه استانبول در مجاورت میدان بیازیت واقع میباشد.

دانشگاه استانبول
دانشکده ها:
دانشکده پزشکی استانبول
دانشکده دندان پزشکی
دانشکده داروسازی
دانشکده دامپزشکی
دانشکده فنی و مهندسی
دانشکده اقتصاد
دانشکده علوم سیاسی
دانشکده مدیریت بازرگانی
دانشکده مدیریت کسب و کار
دانشکده حقوق
دانشکده روزنامه نگاری
دانشکده ادبیات و علوم اجتماعی
دانشکده علوم
دانشکده ارتباطات
دانشکده شیلات
دانشکده الهیات
دانشکده آموزش و پرورش حسن علی یوسل
موسسه ها:
موسسه حسابداری
انستیتو اصول و اطلاحات آتاتورک
انستیتو قلب و عروق
انستیتو بهداشت کودکان
انستیتو اوراسیا
انستیتو پزشکی تجربی
انستیتو اعصاب
انستیتو آنکولوژی
انستیتو علوم
انستیتو علوم اجتماعی
انستیتو مطالعات ترکی

کادر علمی و دانشجویان: دانشگاه استانبول

دانشگاه استانبول حدود ۲ هزار استاد و همکار و بیش از ۳ هزار دستیار و کارمند جوان دارد. همچنین سالانه پذیرای بیش از ۶۰ هزار دانشجو داخلی و خارجی در مقاطع کارشناسی، حدود هشت هزار دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و همچنین نزدیک ده هزار دانشجو در مقطع دکترا و پسادکترا می باشد. علاوه بر آن، حدود هفتاد هزار دانشجو در دوره های از راه دور این دانشگاه درس میخوانند.

امکانات:
کتابخانه دانشگاه استانبول
این دانشگاه دارای امکانات اقامتی، تفریحی، ورزشی، رستوران و اغذیه فروشی ها نیز می باشد. همچنین کتابخانه این دانشگاه شامل کتاب های بسیار زیاد در زمینه های گوناگون و متنوع است.

دروس در رشته های مختلف بیشتر به زبان ترکی می باشد. اما دروس در بعضی از دانشکده ها به زبان انگلیسی نیز تدریس می شود.

جوایزو افتخارات:دانشگاه استانبول

دانشگاه استانبول تاکنون موفق به کسب دو جایزه نوبل توسط اورهان پامول در رشته ادبیات و پروفسور عزیز سانچار در رشته شیمی شد.

رتبه بندی دانشگاه استانبول:دانشگاه استانبول

در سال ۲۰۱۰ دانشگاه استانبول رتبه ۴۰۱-۵۰۰ بهترین دانشگاه های جهان را کسب کرد و همچنین دومین دانشگاه برتر ترکیه شد.

وزارت علوم ایران:
دانشگاه استانبول مورد تایید وزارت علوم ایران می باشد و این دانشگاه از نظر ارزشیابی تحصیلی وزارت علوم، در رتبه الف قرار دارد.

پذیرش دانشجویان خارجی:دانشگاه استانبول

آزمون ورودی این دانشگاه یوس می باشد. داوطلبان با اخذ حداقل نمره ( ۴۰ ) می توانند به ادامه تحصیل در این دانشگاه بپزدارند.

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *