انتقاد ترکیه از آلمان و اینترپل

انتقاد ترکیه از آلمان و اینترپل

وزارت کشور ترکیه با صدور بیانیه ای اظهارات صدراعظم آلمان را علیه ترکیه غیر قابل قبول دانست.

به گزارش خات نیوز، وزارت کشور ترکیه با صدور بیانیه ای اظهارات صدراعظم آلمان را علیه ترکیه غیر قابل قبول دانست.

به گزارش پایگاه اینترنتی تلویزیون تی آر تی ترکیه ، وزارت کشور ترکیه با اشاره به اینکه آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در پی دستگیری اردوغان آکحانلی عضو گروه تروریستی موسوم به حزب جبهه انقلابی نجات خلق ترکیه در اسپانیا ، ترکیه را به سوء استفاده از اینترپل متهم کرده بود، آزادی آکحانلی را پس از این اظهارات مرکل تامل برانگیز دانست.

وزارت کشور ترکیه تصریح کرد، بی تردید اتهام زنی صدراعظم آلمان که ترکیه را به سوء استفاده از اینترپل متهم کرده، غیر قابل قبول است.

وزارت کشور ترکیه خاطر نشان کرد، اردوغان آکحانلی در سال 1984 میلادی در سرقت از یک دفتر خرید و فروش ارز در استانبول و قتل مالک این دفتر به همراه دو تن دیگر از اعضای سازمان تروریستی جبهه انقلابی نجات خلق دست داشته و مقامات قضایی مسئول پیگیری این پرونده حکم دستگیری وی را صادر کرده اند.

در این بیانیه خاطر نشان شده است که اینترپل در پی صدور حکم مقامات قضایی ترکیه و درخواست وزارت دادگستری این کشور در تاریخ 21 نوامبر 2013 میلادی نام اردوغان آکحانلی را با هشدار قرمز در فهرست افرادی قرار داد که برای آنان حکم جلب بین المللی صادر شده است.

وزارت کشور ترکیه در این بیانیه با اشاره به اینکه اینترپل به مقررات خود نیز بی توجهی و آکحانلی را آزاد کرده است، افزود: اینترپل با این اقدام بی طرفی و اعتماد به این تشکیلات را زیر سوال برده است.

وزارت کشور ترکیه خاطر نشان کرد، در اعتراض به این اقدام نامه اعتراضی را به دبیرکل اینترپل ارسال کرده است.

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *