بازجویی از مجری مشهور ترکیه به خاطر ستایش از حرکت جلیقه زردها

بازجویی از مجری مشهور ترکیه به خاطر ستایش از حرکت جلیقه زردها

خات نیوز- فاتح پرتقال گوینده مشهور اخبار صبحگاهی یکی از شبکه های تلویزیونی ترکیه به خاطر ستایش از حرکت جلیقه زردهای فرانسه به دادگاه فراخوانده شد.

به گزارش خات نیوز به نقل از پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی تی 24، فاتح پرتقال گوینده مشهور و محبوب شبکه تلویزیونی فاکس tv ترکیه که برنامه خبر صبحگاهی او بیش از 20 میلیون نفر بیننده دارد٬ به اتهام تشویش افکار عمومی و تحریک مردم برای پیوستن به تحرکات جلیقه زردهای فرانسه٬ به دادگاه فراخوانده می شود.

پرتقال در یکی از برنامه های صبحگاهی خود اعلام کرده بود: دیدید که در فرانسه مردم به خاطر مشکلات اقتصادی به خیابان ها ریختند. ببینم در ترکیه چند نفر جمع می شوند و مثلاً به گرانی گاز اعتراض می کنند. جمع شوید. به نظر شما چند نفر به خیابان می آیند؟ نمی دانم واقعاً نمی دانم. چه کسی جرأت می کند بیرون بیاید.

شورای نظارت بر رسانه های ترکیه سخنان این گوینده مشهور را مصداق تحریک مردم و اختلال در امنیت و نظم عمومی دانسته و به این دلیل شبکه فاکس را به پرداخت یک میلیون لیره جریمه نقدی و سه روز توقف در پخش برنامه خبر صبحگاهی محکوم کرده است.

قرار است فاتح پرتقال نیز به زودی از سوی دادگاه فراخوانده شده و مورد بازجویی قرار بگیرد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه چندی پیش در یکی از سخنرانی های عمومی خود اعلام کرد: فردی که نمی دانم اسم او پرتقال٬ نارنگی یا چه میوه دیگری است٬ حد خود را نمی داند. اگر حد خود را نداند مردم به او گوشزد خواهند کرد.

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *