بانک جهانی رشد اقتصادی ترکیه را افزایش داد

بانک جهانی رشد اقتصادی ترکیه را افزایش داد

خات نیوز: بانک جهانی در پیش‌بینی جدید خود، رشد اقتصادی ترکیه را افزایش داد.

به گزارش خات نیوز بانک جهانی در گزارش جدید خود از اقتصاد ترکیه، پیش‌بینی کرد که رشد اقتصادی امسال این کشور افزایش یابد و اقتصاد این کشور از رکود خارج شود. این بانک با اشاره به بهبود تقاضای داخلی در ترکیه پیش‌بینی کرده است که رشد اقتصادی امسال ترکیه به صفر درصد برسد، در حالی که در گزارش گذشته، این رشد منفی یک درصد پیش‌بینی شده بود.

طبق پیش‌بینی این بانک، رشد اقتصادی ترکیه از سال‌ آینده مجددا مثبت خواهد شد و به سه درصد در سال ۲۰۲۰ و چهار درصد در سال ۲۰۲۱ خواهد رسید. این نهاد هم چنین پیش‌بینی کرده است که تقاضا برای کالاهای ساخت ترکیه در سال‌ آینده افزایش پیدا کرده و صادرات آن تقویت شود.

بانک جهانی هم چنین پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی ترکیه در سه ماهه سوم امسال نیز بهتر از رقم پیش‌بینی شده در گزارش قبلی باشد.

بانک جهانی در شرایطی رشد صفر درصدی را برای اقتصاد ترکیه پیش بینی کرده است که دولت این کشور در برنامه جدید اقتصادی خود، دستیابی به رشد ۰.۵ درصدی را تا پایان سال جاری میلادی هدف‌گذاری کرده است.

بانک جهانی هم‌چنین با اشاره به کاهش نرخ تورم در ترکیه پیش بینی کرده است که روند نزولی تورم در آینده نیز ادامه داشته باشد تا جایی که نرخ تورم ۱۶.۵ درصدی تا پایان امسال و ۱۱ درصدی برای سال‌ آینده پیش بینی شده است. دولت ترکیه دستیابی به تورم ۱۲ درصدی را برای سال جاری و تورم ۸.۵ درصدی را برای سال آینده پیش‌بینی کرده است.

پیش تر مرکز آمار ترکیه اعلام کرده بود رشد اقتصادی این کشور پس از رشد منفی سه درصدی سه ماهه پایانی سال گذشته و رشد منفی ۲.۶ درصد در سه ماهه نخست امسال، دومین فصل ۲۰۱۹ را نیز با رشد منفی به پایان رسانده است؛ هر چند که از شتاب کوچک‌تر شدن اقتصاد کاسته شده است. در سه ماهه دوم امسال اقتصاد ترکیه ۱.۵ درصد کوچک‌تر شده بود.

منبع خبر

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *