بزرگترین مسجد ترکیه افتتاح می شود 

بزرگترین مسجد ترکیه افتتاح می شود 

بزرگترین مجتمع مسجد ترکیه که قرار بود ماه مبارک رمضان سال گذشته افتتاح شود، به زودی با حضور طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه افتتاح می گردد.

به گزارش خات نیوز به نقل از دیلی صباح، مسجد کاملیکا که به نام تپه  های کاملیکا در اسکودار، یکی از بخش‌های آسیایی شهر استانبول  قرار است در 15-20 روز آینده افتتاح شود.

یک مقام انجمن بنیانگذار مسجد اعلام کرد که مراسم افتتاحیه این مسجد قرار است با حضور طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه برپا شود.

گفته می شود سنگ بنای ساخت این مسجد نخستین بار در آگوست 2013 گذاشته شد، درحالی که مسلمانان ترکی سعی داشتند یک مسجد جدید و جالب توجه در این منطقه ساخته و در عین حال نیازهای معنوی مسلمانان منطقه را نیز تامین کنند.

این مسجد که مشابه مسجد آبی می باشد، از هر دو معماری مربوط به دوره عثمانی و سلجوقی در ساخت آن استفاده شده است.

این مسجد نه تنها دارای معماری قدیمی بوده، بلکه آثاری از معماری جدید نیز در آن به چشم خورده و شامل یک پارکینگ بزرگ، یک موزه و یک گالری هنری، یک کارگاه هنری، یک کتابخانه و یک سالن کنفرانس نیز می شود.

قرار بود این مسجد در ماه مبارک رمضان سال 2018 افتتاح شود که با تاخیر مواجه شد. به گفته سرپرس انجمن بنیانگذار مسجد، کار ساخت آن هم اکنون به پایان رسیده، اما انتظار می رود که ساختن سالن های اضافی در عرض چند هفته به پایان برسد.

موزه و گالری هنری از ویژگی های محسوس این مسجد محسوب شده و آن را از نمونه های دیگر مشابه آن در عصر جدید متمایز می سازند. موزه قرار است میزبان شمار زیادی آثار هنری تاریخچه ترکیه باشد.

حوزه

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *