تبادل برق ایران و ترکیه از هزار مگاوات خواهد گذشت   

 تبادل برق ایران و ترکیه از هزار مگاوات خواهد گذشت   

به گزارش خات نیوز:  وزیر نیرو در حاشیه دیدار با وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه، گفت: ترکیه درصدد افزایش امکان تبادل الکتریسته از 600 مگاوات فعلی به هزار و 50 مگاوات تا سال 2020 است.

رضا اردکانیان که همراه با یک هیات عالی رتبه به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان برای برگزاری پنجمین نشست شورای عالی همکاری های راهبردی ایران و ترکیه وارد آنکار شده است، با فاتح دونمز، وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه نشستی دوجانبه برگزار کرد.

وزیر نیرو در حاشیه این نشست با اشاره به توافق دو طرف برای تشکیل کمیته مشترک همکاری در زمینه تولید و انتقال برق، نیروگاه های تجدیدپذیر و بازار برق منطقه ای تحت پوشش اکو، گفت: برنامه ترکیه برای افزایش تبادل الکتریسته بین دو کشور با احداث خط 450 مگاواتی عملیاتی خواهد شد.

وی تاکید کرد: متن یادداشت تفاهم لازم در این زمینه در آینده نزدیک بین دو طرف به امضا خواهد رسید و جلسه آن نیز در تهران و یا آنکارا برگزار خواهد شد.

اردکانیان همچنین با مراد کوروم، وزیر محیط زیست و شهرسازی ترکیه نشستی دوجانبه برگزار کرد.

وزیر نیرو در حاشیه برپایی این نشست با تاکید بر اینکه در این دیدار دو طرف در خصوص مسائل و ملاحظات زیست محیطی و همچنین دریافت حقابه های مرزی جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با احداث دیوار مرزی توسط ترکیه به بحث و بررسی پرداختند، عنوان کرد: مقرر شد در آینده نزدیک کمیته مشترک مربوطه که شامل مسئولان وزارتخانه های کشور، نیرو و سازمان حفاظت از محیط زیست است از محل های مورد نظر بازدید و نشست مشترکی داشته باشند.

اردکانیان همچنین با بکر پاک دمیرلی، وزیر جنگل و کشاورزی ترکیه که مسئولیت بخش آب این کشور برعهده اوست، دیدار کرد.

در این دیدار طرفین در خصوص تهیه یادداشت تفاهم و امضای آن به منظور تشکیل کمیته مشترک همکاری ها در زمینه آب برای تبادل دانش و فناوری و نیز همکاری های دوجانبه و چندجانبه در امور رودخانه مرزی ارس و آبهای مرزی به توافق رسیدند.

همچنین وزیر جنگل و کشاورزی ترکیه خواهان همکاری در زمینه سدهای زیرزمینی و تصفیه و بازچرخانی پساب های تصفیه شده با ایران شد.

عصراقتصاد

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *