تبادل محکومان میان ترکیه و ایران 

تبادل محکومان میان ترکیه و ایران 

خات نیوز- یک نفر از اتباع ترکیه که به اتهام حمل مواد مخدر به حبس ابد محکوم و و شامل عفو رهبرمعظم انقلاب شده و به ۲۴ سال تقلیل پیدا کرده بود، تحویل کشور ترکیه داده شد و در مقابل آن دو نفر از هموطنانمان از کشور ترکیه که جرم آنها هم حمل مواد مخدر بودند به کشور استرداد شدند

به گزارش خات نیوز با توافق مسئولان قضایی جمهوری اسلامی و کشور ترکیه سه نفر از محکومان قضایی این دو کشور به کشورهای خود منتقل تا بقیه محکومیت خود را در زندانهای کشور خود سپری کنند.

عباس نژاد دادستان عمومی و انقلاب ماکو با اعلام این خبر گفت: در راستای تفاهم نامه، بین ایران و ترکیه امروز یه نفر از اتباع دو کشور استرداد شدند.

وی ادامه داد: بدین صورت که یک نفر از اتباع ترکیه که به اتهام حمل مواد مخدر به حبس ابد محکوم و و شامل عفو رهبرمعظم انقلاب شده و به ۲۴ سال تقلیل پیدا کرده بود، تحویل کشور ترکیه داده شد و در مقابل آن دو نفر از هموطنانمان از کشور ترکیه که جرم آنها هم حمل مواد مخدر بودند به کشور استرداد شدند.

عباس نژاد افزود: بر اساس موافقتنامه حقوقی در امور مدنی و کیفری بین جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در سال ۱۳۸۸ با هدف استرداد مجرمین معاضدت قضایی در امور کیفری و بازرگانی و انتقال محکومان به حبس این محکومان بین دو کشور منتقل شدند.

داداستان عمومی و انقلاب ماکوعنوان کرد: دو تن از اتباع محکوم به حبس کشورمان، در کشور ترکیه که در زندانهای ارزروم و استانبول، به حبس محکوم شده بودند بقیه محکومیت خود را در کشورمان سپری خواهند کرد.

عباس نژاد توصیه کرد به افرادی  که در خارج از کشور و به طور کلی در کشور ترکیه مرتکب جرم شده و گرفتار می شوند باید در اولین فرصت به کنسولگری های جمهوری اسلامی در کشورهای خارجی مراجعه کرده و مقامات جمهوری اسلامی را در جریان بگذرانند تا اقدامات حقوقی و قضایی مربوط را از طریق وزارت دادگستری جمهوری اسلامی پیگیری شود.

بر اساس این توافقنامه، محکومان به زندان دو کشور ایران و ترکیه که حکم نهایی شان توسط دادگاه صادر شده، می توانند مدت محکومیتشان را در زندانی در کشور خود سپری کنند.

منبع خبر

همچنین ببینید

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه تصاویری از کنسرت شب گذشته صادق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *