ترکیه ایرشوی هوافضایی خود را برگزار می‌کند

ترکیه ایرشوی هوافضایی خود را برگزار می‌کند

جدیدترین نمایشگاه هوافضایی خاورمیانه قرار است در اردیبهشت ماه سال آینده در جنوب غرب ترکیه برگزار شود.

به گزارش خات نیوز- ترکیه اولین نمایشگاه هوافضا یا ایرشو بزرگ خود را با نام Eurasia 2018 سال آینده از 25 تا 29 آوریل (پنجم تا نهم اردیبهشت 97) برگزار خواهد کرد.

محل این نمایشگاه در مجاورت یکی از فرودگاه‌های بین‌المللی در جنوب‌غربی این کشور خواهد بود و ترک‌ها برای آن فضایی در حدود 300 هزار مترمربع شامل سالنی مسقف به مساحت 50هزار مترمربع در مجاورت باند فرودگاه در نظر گرفته‌اند.

بنابر اعلام فرهات ینی‌بریتز مدیر اجرایی نمایشگاه، برای برپایی نمایشگاه یوراسیا 2018، از دیگر ایرشوهای بزرگ دنیا نظیر ماکس (روسیه)، لبورژه (فرانسه)، دبی، سنگاپور و فارنبرو (انگلیس) الگوبرداری شده‌ است.

برپایی این نمایشگاه با پشتیبانی و نظارت کامل دفتر ریاست جمهوری ترکیه برنامه‌ریزی شده و بخش دفاعی این کشور نیز در آن حضور کامل خواهد داشت.

ترک‌ها برای حضور 100 هزار نفر متخصص و 200 هزار نفر بازدیدکننده عادی از این نمایشگاه برنامه‌ریزی کرده‌اند و قرار است در یوراسیا 2018، گروه‌های مختلف نمایش‌های پروازی از کشورهای مختلفی نظیر روسیه، امارات، فرانسه، آمریکا، انگلیس و همچنین خود کشور ترکیه در فضای ساحل مدیترانه به نمایش بپردازند.

بنا بر اعلام منابع رسمی، بیش از 100 گونه هواپیما، بالگرد و سامانه‌های موشکی در فضای نمایش ایستا و همچنین 65 فضای شله جهت انجام مذاکرات کاری در نظر گرفته شده است.

* حضور ایران

پیش‌بینی می‌شود نزدیک به 1000 شرکت خارجی از جمله تعدادی از شرکت‌ها و موسسات مرتبط ایرانی در یوراسیا 2018 حضور پیدا کنند.

شرکت‌کنندگان ایرانی در فضایی در حدود 100 مترمربع به عرضه توانمندی‌ها و محصولات خود با اهداف صادراتی و انتقال فناوری خواهند پرداخت.

در کنار این، برنامه‌هایی نیز برای حضور و پرواز تعدادی از هواپیماهای سبک و فوق سبک ساخت کشورمان در این رویداد در حال پیگیریست.

«فرهات ینی‌بریتز» مدیر اجرایی این نمایشگاه، اعلام کرده است که: «حضور قدرتمند ایران در این رویداد برای ترکیه بسیار مهم است و نمایشگاه یوراسیا آماده هرگونه همکاری در راستای تسهیل شرکت‌های ایرانی می‌باشد. نمایشگاه یوراسیا پلی بین صنعت هوافضای شرق و غرب خواهد بود و این مسئله حتی از انتخاب نام این رویداد نیز مشخص است.»

به گزارش فارس، این در حالیست که از حدود 2 سال پیش، مذاکراتی بین اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران (IASIA) و اتحادیه مشابه در کشور ترکیه (SAHA) برای ایجاد زمینه همکاری بین شرکت‌ها در جریان است که احتمال دارد این مذاکرات در این نمایشگاه به قراردادهایی بین دو طرف منجر شود.

همچنین در نمایشگاه «یوراسیا 2018» رسما از شرکتهای هوافضایی ترکیه برای شرکت در نمایشگاه بین المللی هوایی کیش که در پاییز سال 1397 برگزار می‌شود، دعوت بعمل خواهد آمد.

نمایش جنبه‌های فناورانه و انواع زیرسامانه‌ها و قطعات مرتبط با صنعت هوافضا و دفاع نیز از رویکردهای اصلی نمایشگاه است.

انتهای پیام/

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *