ترکیه خواستار لغو روادید با روسیه شد

ترکیه خواستار لغو روادید با روسیه شد

اسماعیل قهرمان سخنگوی پارلمان ترکیه در جریان ملاقات خود با همتای خود در مجلس دومای روسیه خواستار برداشته شدن قانون روادید برای شهروندان دو کشور شد.

سخنگوی پارلمان ترکیه با تاکید بر لزوم لغو روادید میان شهروندان روسیه و ترکیه خواستار تاسیس مرکز فرهنگی کشورش در مسکو شد.

به گزارش خات نیوز، اسماعیل قهرمان سخنگوی پارلمان ترکیه در جریان ملاقات خود با همتای خود در مجلس دومای روسیه خواستار برداشته شدن قانون روادید برای شهروندان دو کشور شد. بر اساس این گزارش، قهرمان گفت: ما مایل به مطرح کردن درخواست برداشته شدن روادید برای شهروندان کشورهایمان هستیم.

قهرمان همچنین طی سخنانی سال جاری میلادی را سال رشد صنعت توریسم در کشورش دانسته و از ثبت آمار ورود بیش از ۴ میلیون توریست از روسیه به ترکیه طی سال جاری خبر داد.  وی با بیان اینکه سال 2019، سال فرهنگ و توریسم در روابط دوجانبه (میان ترکیه و روسیه) نامیده شده است، خواستار تاسیس مرکز فرهنگی ترکیه در مسکو شد.

ویاچسلاو ولودین، سخنگوی مجلس دومای روسیه نیز که در نخستین اجلاس میان پارلمانی منطقه اوراسیا شرکت کرده بود از علاقه کشورش به مشارکت با دیگر کشورهای منطقه در مبارزه علیه تروریسم و مباحث امنیتی خبر داد.

گفته می شود نمایندگانی از پارلمان کشورهای افغانستان، پاکستان، ترکیه، چین و روسیه در این اجلاس شرکت داشته اند.

همچنین ببینید

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه تصاویری از کنسرت شب گذشته صادق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *