ترکیه خواهان حضور ایران در نمایشگاه کتاب استانبول 

ترکیه خواهان حضور ایران در نمایشگاه کتاب استانبول 


به گزارش خات نیوز فتحی گورسوتیراک، مدیر نمایشگاه کتاب استانبول در دیدار با قائم مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در غرفه ملی ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت خواهان حضور ایران در نمایشگاه کتاب استانبول شد.
ترکیه خواهان حضور ایران در نمایشگاه کتاب استانبول شدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، این دیدار در دومین روز فعالیت غرفه ملی ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت صورت گرفت. اسماعیل سلچوک، مدیر فروش نمایشگاه کتاب استانبول نیز در این دیدار حضور داشت.

فتحی گورسوتیراک، مدیر نمایشگاه کتاب استانبول در این دیدار از این که مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در نمایشگاه کتاب استانبول شرکت نمی‌کند ابراز ناخرسندی کرد و گفت: خواهان و پیگیر جدی حضور جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه کتاب استانبول هستیم.

قادر آشنا در این دیدار گفت: روابط با کشور‌های منطقه و همسایه در دستور کار ما قرار دارد و به آن توجه ویژه داریم. به همین منظور در نمایشگاه کتاب استانبول (عربی) حضور یافتیم. به دنبال یک رابطه پایدار و مستمر با کشور ترکیه در حوزه فرهنگ و به‌خصوص نمایشگاه‌های کتاب تهران و استانبول هستیم. برای نیل به این هدف پیشنهاد می‌کنم دو نمایشگاه تفاهم‌نامه همکاری مشترک را برای مدت ۳ یا ۵ سال دنبال کنند و قابل تمدید هم باشد تا بتوانیم از ظرفیت‌های فرهنگی و نشر دو کشور نهایت استفاده و بهره را ببریم.

قائم مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما آمادگی داریم تا در نمایشگاه‌های استانی کشور ترکیه که با ایران هم مرز است، حضور پیدا کنیم. همچنین شرایط را برای حضور ناشران کشور ترکیه برای حضور در نمایشگاه‌های استانی و به ویژه در شهر‌هایی که مرز مشترک وجود دارد، فراهم کنیم.

مدیر نمایشگاه کتاب استانبول از پیشنهاد‌های طرف مقابل استقبال و ابراز امیدواری کرد تا در آینده نزدیک بعد از بررسی‌هایی که با دو طرف صورت می‌گیرد، تفاهم‌نامه همکاری مشترک دو نمایشگاه کتاب تهران و استانبول به امضای طرفین برسد و ارتباط ناشران دو کشور و حضور در نمایشگاه‌های استانی و هم مرز موجب گسترش روابط فرهنگی خواهد شد.

ایران و هند در نمایشگاه‌های کتاب یکدیگرمهمان ویژه می‌شوند

براساس این گزارش، در دیدار رئیس نمایشگاه کتاب دهلی نو با قائم مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، توافق اولیه برای حضور در نمایشگاه‌های طرفین به عنوان میهمان ویژه حاصل شد. در این توافق مقرر شد تا مقدمات و نحوه حضور جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۲۱ به عنوان میهمان ویژه در نمایشگاه کتاب دهلی نو و هم چنین نحوه حضور هند به عنوان میهمان ویژه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال ۲۰۲۳ مورد بررسی قرار گیرد و در این زمینه توافق اولیه حاصل شد.

در این دیدار همچنین راه‌های گسترش همکاری‌های دو نمایشگاه مورد بررسی قرار گرفت و مقرر گردید که تفاهم نامه همکاری مشترک دو نمایشگاه ادامه پیدا کند و متراژ غرفه‌های اختصاصی به همت هر دو طرف نیز افزایش یابد.

انتهای پیام

همچنین ببینید

تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام پیروزی در ترکیه شد

تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام پیروزی در ترکیه شد طرفداری | نوجوانان آزادکار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *