ترکیه سازمان های حلال تاسیس می کند 

ترکیه سازمان های حلال تاسیس می کند 

خات نیوز- آژانس اعتبارسنجی حلال در ترکیه که به فرمان ریاست جمهوری و تحت نظر وزارت تجارت این کشور راه اندازی شده، مسئولیت ارزیابی اعتبار موسسات ارائه هنده گواهینامه حلال را به عهده داشت و تمامی عملیات سازمان های حلال را در این کشور تحت نظارت قرار می دهد.

به گزارش خات نیوز به نقل از دیلی صباح، ترکیه یک بنیاد ارائه دهنده گواهینامه حلال با عوان «آژانس اعتبارسنجی حلال» تاسیس کرده است. این آژانس که روز یکشنبه با فرمان ریاست جمهوری راه اندازی شد قصد دارد نقش ترکیه را در زمینه گواهینامه و اعتبارسنجی حلال در جهان اسلام تقویت کند. و به این کشور اجازه خواهد داد که استانداردهای بهینه در راستای قانون گذاری صنعت حلال داشته باشد و گامی مثبت در جهت سرمایه گذاری دربازارهای روبه رشد جهانی «حلال» بردارد.

آژانس اعتبار بخشی حلال به عنوان یک نهاد دولتی، مسئولیت ارزیابی اعتبار موسسات ارائه دهنده گواهینامه حلال را خواهد داشت و تضمین می کندکه عملیات آن ها با استاندارد های حلال ملی و بین المللی مطابقت داشته باشد.

این آژانس تحت نظارت وزارت تجارت ترکیه تنها موسسه خدمات اعتبارسنجی حلال در ترکیه را تامین می کند. سازمان همچنین خدمات صدور مجوز حلال را برای شرکت های ممیزی حلال در خارج و داخل از ترکیه ارائه کرده، تعیین و پیاده سازی معیارهای مرتبط با «بخش حلال» را به عهده خواهد داشت.

این آژانس همچنین تحقیقات علمی و فنی لازم برای تایید اعتبارنامه های حلال و برگزاری رویدادها و همایش های ارتقاء صنعت حلال را در ترکیه به عهده خواهد داشت.

گفتنی است تجارت حلال متشکل از محصولات و خدمات هم اکنون در بازار جهانی ارزشی معادل 3.9 تریلیون داشته و دولت ترکیه و دیگر کشورهای اسلامی از جمله مالزی و اندونزی در تلاش هستند تا این بازار را تاحد ممکن در دست بگیرند.

منبع خبر

همچنین ببینید

تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام پیروزی در ترکیه شد

تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام پیروزی در ترکیه شد طرفداری | نوجوانان آزادکار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *