ترکیه وارد بورس تهران می شود

 

ترکیه وارد بورس تهران می شود

مدیرعامل بورس تهران با بیان اینکه در 2 سال گذشته با 12 بورس دنیا تفاهم نامه امضا کرده ایم، گفت: بر اساس قرارداد با بورس استانبول، شرکت های ایرانی می توانند در بورس استانبول حضور داشته باشند و شرکت های این کشور نیز در بورس تهران به ثبت برسند.

به گزارش خات نیوز، حسن قالیباف اصل روز دوشنبه درباره تعاملات میان بورس تهران و استانبول بیان کرد: در سال 95 بورس تهران و استانبول با یکدیگر تفاهم نامه همکاری امضا کردند که یکی از مفاد این قرارداد درباره پذیرش متقابل شرکت ها بود.

وی بیان کرد: بر اساس این قرارداد شرکت های بورس تهران می توانند در بورس استانبول حضور داشته باشند و شرکت های این کشور نیز در بورس تهران باشند.

قالیباف با بیان اینکه مبادلات در زمینه اوراق نیز یکی دیگر از مفاد این قرارداد بود، افزود: از جمله مذاکرات درباره ابزار مالی اسلامی مانند صکوک که از طرف مسئولان بورس استانبول با استقبال خوبی همراه شد.

مدیرعامل شرکت بورس تهران ادامه داد: سرمایه گذاران خارجی تاکنون به دلیل محدودیت هایی که وجود داشت، نمی توانستند در بورس تهران، فعالیت چندانی داشته باشد، اما اکنون دسترسی ها تا حد زیادی افزایش داشته است.

وی افزود: با توجه به دسترسی وسیعی که به بازارهای سرمایه کشورها وجود دارد، بورس تهران نیز از این لحاظ مستثنی نیست و سرمایه گذاران به راحتی می توانند در آن فعالیت داشته باشند.

قالیباف در خصوص تراکم قراردادهای بین المللی گفت: طی سال های اخیر شرکت بورس تهران با 12 بورس دنیا تفاهم نامه امضا کرده که مهمترین قرارداد با بورس استانبول است.

وی در خصوص شرایط حضور شرکت های ایرانی در بورس استانبول گفت: دو موضوع برای همتای استانبولی در زمینه جذب شرکت های ایرانی بسیار مهم است؛ نخستین موضوع در خصوص گزارشگری حاکمیت شرکتی است، دومین موضوع در زمینه اساس استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRS) است که گزارش ها باید بر اساس استانداردهای بین المللی تهیه شود.

به گزارش ایرنا، پس از رفع تحریم ها، تمایل اشخاص و شرکت های خارجی برای حضور در بازار سرمایه ایران باهدف خرید سهام و اوراق بهادار افزایش یافته است، بر اساس قانون، خارجی ها می توانند پس از طی مراحل قانونی و اخذ کد معاملاتی، در داد و ستدهای بازار سرمایه مشارکت داشته باشند.

اکنون سرمایه گذارانی از آمریکا، انگلیس، روسیه، آلمان، سوییس، سوئد، ازبکستان، چین، هلند، هند، ترکیه، لبنان، آفریقای جنوبی، ژاپن، قبرس، ایتالیا، امارات، نروژ، یونان، اندونزی، مالدیو، هنگ کنگ، قطر، عراق، پاکستان، سوریه، لوکزامبورگ، کویت، نیوزیلند، مالزی و افغانستان فعال هستند.

همچنین ببینید

تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام پیروزی در ترکیه شد

تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام پیروزی در ترکیه شد طرفداری | نوجوانان آزادکار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *