ترکیه کشورهایی که سفارت خود را به قدس منتقل کنند را تحریم می کند

ترکیه کشورهایی که سفارت خود را به قدس منتقل کنند را تحریم می کند

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد: کشورهایی که با نقض حریم قدس شریف و قوانین بین المللی سفارت خود را به بیت المقدس منتقل کنند، تحریم می کنیم.

به گزارش خات نیوز، چاووش اوغلو روز گذشته طی سخنرانی در یک آیین در شهر آنتالیای ترکیه با به اعمال تحریم و اتخاذ تدابیر لازم در قبال کشورهایی که اقدام به نقض حریم قدس و انتقال سفارت خود به آن می کنند، گفت: ترکیه دیگر در خصوص وضعیت قدس سکوت نخواهد کرد و به احضار و محکوم کردن بسنده نخواهیم کرد.

وی تاکید کرد: ما با اقدامات و تدابیر مقتضی متقابل جلوی اقدامات اشتباه در سرزمین های اشغالی فلسطین را خواهیم گرفت.

وی بیان کرد: با تشکیل یک کمیسیون تحقیقاتی مستقل، مواردی را که رژیم اسرائیل نقض کرده است، افشا خواهیم کرد.

وی با اشاره به برگزاری نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی در استانبول و اتفاق نظر کشورهای اسلامی در خصوص قدس و سرزمین های اشغالی افزود: برای نخستین بار جهان اسلام یک تصمیم واحد گرفته و ما بر اساس بیانیه نهایی این نشست برای محافظت از خواهران و برادران فلسطینی و قدس شریف یک نیروی بین المللی به این سرزمین اعزام خواهیم کرد.

چاووش اوغلو اظهار کرد: از این به بعد رژیم اسرائیل نخواهد توانست هرگاه اراده کند، علیه مسلمانان فلسطینی حمله کند و البته این کار را با همکاری جامعه بین الملل و سازمان ملل متحد به ثمر خواهیم رساند.

وی اضافه کرد: وضعیت به وجود آمده در سرزمین های اشغالی تنها مساله مسلمانان نیست بلکه به پیروان سه دین الهی نیز مربوط می شود.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین گفت: در صورتی که اسرائیل در قبال اقدامات تروریستی خود حساب پس ندهد، به این اقدامات خود شتاب بیشتری خواهد داد.

وی با بیان این که ریاض المالکی وزیر امور خارجه فلسطین پرونده مربوط به اقدامات و جنایات رژیم صهیونیستی اسرائیل را به دیوان بین المللی کیفری انتقال داده است، افزود: ما نیز این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

خاورم/1905

انتهای پیام /*

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *