تمدید مجوز ارتش ترکیه در خارج از این کشور 

تمدید مجوز ارتش ترکیه در خارج از این کشور 
خات نیوز: پارلمان ترکیه سه شنبه شب لایحه تمدید یکساله حضور نظامی این کشور در خارج را تصویب کرد.

به گزارش خات نیوز این مجوز به رئیس جمهوری ترکیه اجازه می دهد، عملیات این کشور در عراق و سوریه را برای یکسال دیگر ادامه دهد.

ریاست جمهوری ترکیه از پارلمان این کشور خواست اجرای عملیات نظامی خارج از مرزها در شمال سوریه و عراق را تمدید کند.

مجوز ارتش ترکیه در خارج از این کشور تمدید شد

در این لایحه که به امضای “رجب طیب اردوغان” رسیده، تأکید شده است ترکیه، توجه زیادی به حفظ تمامیت ارضی عراق و ثبات آن دارد.

در این لایحه همچنین آمده است: گروه‌های تروریستی همانند داعش، پ.ک.ک (حزب کارگران کردستان) و ی.پ.گ (یگان‌های مدافع خلق کرد) در سوریه و عراق همچنان امنیت ملی ترکیه را تهدید می‌کنند و به فعالیت‌های تروریستی خود علیه آنکارا ادامه می‌دهند.

این اقدام مجلس ترکیه، سه روز پس از آن صورت می گیرد که اردوغان از آغاز قریب الوقوع عملیات نظامی در شمال سوریه علیه کردهای این کشور خبر داد.

وزارت دفاع ترکیه دیروز (دوشنبه) اعلام کرد، مقدمات عملیات نظامی در شرق فرات (داخل سوریه) فراهم شده است.

این سومین بار است که نیروهای ترکیه عملیاتی را در شمال سوریه علیه کردها انجام می دهند. نخستین عملیات ترکیه به نام «سپر فرات» در آگوست (مرداد و شهریور) سال ۲۰۱۶ منجر به اشغال مناطق اعزاز تا جرابلس سوریه شد و دومین عملیات با عنوان «شاخه زیتون» در آغاز سال ۲۰۱۸ صورت گرفت که به اشغال منطقه عفرین انجامید.

اما این عملیات که بنابر اعلام رسانه های ترکیه «چشمه صلح» نام دارد، مانند دو عملیات سابق نیست. این عملیات در مساحتی به میزان ۴۶۰ کیلومتر از کرانه غربی رود فرات تا مرزهای مشترک سوریه و عراق و به عمق ۳۰ تا ۴۰ کیلومتری خاک سوریه را شامل می شود.

کارشناسان نظامی پیش بینی کردند که گرچه ترکیه به راحتی می تواند چند کیلومتر در خاک سوریه پیشروی کند اما تامین امنیت این منطقه و پاکسازی آن، مدت زیادی طول خواهد کشید.

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *