تمدید وضعیت فوق‌العاده در ترکیه 

تمدید وضعیت فوق‌العاده در ترکیه 

معاون نخست وزیر ترکیه گفته است که وضعیت فوق‌العاده در این کشور که از ژوئیه 2016 اعمال شده، برای یک دوره دیگر تمدید می‌شود.

به گزارش خات نیوز، به نوشته روزنامه حریت، بکر بوزداغ، معاون نخست وزیر ترکیه در یک مصاحبه تلویزیونی با شبکه خبری هبرتورک گفت: ضرورت تمدید وضعیت فوق العاده در کشور مشخص است. اگر پارلمان آن را تایید کند، این مساله بار دیگر تمدید می‌شود.

دولت ترکیه در 20 ژوئیه سال 2016 و در پی کودتای نافرجام 15 ژوئیه همان سال علیه آنکارا وضعیت فوق العاده وضع کرد. این وضعیت برای ششمین بار در 18 ژانویه سال جاری میلادی تمدید شد و 19 آوریل سال 2018 پایان می‌یابد.

براساس این رویه، شورای امنیت ملی ترکیه به دولت توصیه کرده تا این وضعیت فوق‌العاده را بار دیگر تمدید کند و تصمیم کابینه این است که آن را به رای پارلمان بگذارد.

دولت ترکیه “سازمان تروریستی فتو” متعلق به فتح‌الله گولن، رهبر در تبعید و مخالف دولت آنکارا را مسئول دست داشتن در این کودتای نافرجام می‌داند اما گولن که در آمریکا به سر می‌برد، هرگونه دخالت در آن را رد می‌کند.

این کودتای نافرجام باعث شده از 2016 تاکنون تغییرات زیادی در ترکیه رخ دهد و چند صد تن از کارمندان بخش دولتی و نظامی این کشور یا برکنار شده یا فعالیتشان به حالت تعلیق درآید.

انتهای پیام

منبع خبر

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *