توافق ترکیه واسرائیل

توافق ترکیه واسرائیل

یک مقام اسرائیلی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی و ترکیه بر سر عادی سازی روابط به “تفاهم” رسیدند.
به گزارش خبرگزاری ایران تی آر به نقل از شبکه اسکای نیوز، این مقام صهیونیستی که خواست نامش فاش نشود، گفت، این تفاهم در حالی صورت گرفته است که روابط دو طرف بعد از حمله سال 2010 نیروی دریایی اسرائیل به کشتی مرمره آبی ترکیه‌، که حامل کمک‌ به نوار غزه بود، به شدت بحرانی شد.

به گفته این منبع تفاهم مذکور طی نشستی سری در سوئیس انجام شده که در آن رژیم صهیونیستی متعهد شده تا بابت حمله مذکور غرامت بپردازد و هم‌چنین مساله تبادل هیات‌های دیپلماتیک در سطح سفیر یک بار دیگر از سر گرفته شود و مذاکرات بر سر صادرات گاز به ترکیه نیز آغاز شود.

رژیم صهیونیستی و ترکیه تا چند سال پیش متحد هم بودند اما این روابط در دوره رجب طیب اردوغان رئیس جمهور فعلی ترکیه با اندکی بحران مواجه شد و بعد از حمله رژیم صهیونیستی به کشتی ترکیه‌ای که به سمت غزه در حرکت بود، این روابط بیشتر از قبل تیره شد.

به دنبال این کاهش سطح در روابط، تلاش‌هایی در جهت اصلاح امور صورت گرفت و در سال 2013 تماس تلفنی بین اردوغان و بنیامین نتانیاهو با میانجیگری باراک اوباما انجام شد اما توافقی برای ازسرگیری کامل روابط دیپلماتیک به دنبال نداشت.

درسایه بحران ایجاد شده میان ترکیه و روسیه مسئولان این رژیم اعلام کرده‌اند که آنکارا توجه جدی به واردات گاز طبیعی از اسرائیل از خود نشان داده است. به گفته این منابع بر اساس توافق انجام شده در سوئیس این دو به زودی درخصوص احتمال ایجاد خط لوله گاز به گفت‌وگو خواهند پرداخت.

همشهری آنلاین

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *