تولید داروهای خاص در ترکیه با همت متخصصان ایرانی

تولید داروهای خاص در ترکیه با همت متخصصان ایرانی

خات نیوز- به همت متخصصان و پزشکان ایرانی، داروهای بیماری های خاص نخستین بار در ترکیه تولید شد. داروهای تولیدی ضمن تامین نیاز ترکیه از دروازه اروپا به 20 کشور صادر خواهد شد.

به گزارش خات نیوز این واحد تولیدی در زمینی به مساحت 7500 متر مربع، ظرفیت تولید 22 نوع داروی بیماری های خاص را داراست. مدیر تولید شرکت سیناژن ایلاچ، تولیدکننده داروهای بیماری‌های خاص در ترکیه به خبرگزاری صداوسیما گفت: در این واحد تولیدی 22 نوع داروهای بیماری‌های خاص شامل داروی ضد سرطانی و داروهای بیماری‌های عصبی، خونی، پوکی استخوان و بیماری ام اس تولید می‌شود.

دکتر فرشی، تولید داروهای بیماری‌های خاص را برای اولین بار در ترکیه عنوان کرد و افزود: با توجه به پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در 25 سال اخیر در زمینه تولید داروهای نو ترکیب دانش بنیان، این واحد تولیدی با همت 8 متخصص ایرانی و با هدف صدور دانش و صادرات محصولات ایرانی راه اندازی شده است.

وی افزود: محصولات انحصاری شرکت سیناژن ایلاچ به عنوان بخشی از فعالیت متخصصان ایرانی در داخل کشورمان، با تولید در کشور ترکیه، ضمن تامین نیاز این کشور، به ارزش 100 میلیون دلار، از دروازه اروپا به 20 کشور جهان صادر خواهد شد.

منبع خبر

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *