جان باختن 9 مهاجر غیرقانونی در سواحل ترکیه

جان باختن 9 مهاجر غیرقانونی در سواحل ترکیه

9 مهاجر و پناهجوی غیرقانونی در پی غرق شدن قایق حامل آنها در سواحل شهر کوش آداسی استان آیدین ترکیه جان باختند.

به گزارش خات نیوز و به نقل از رسانه های ترکیه، قایقی حامل 13 پناهجوی غیرقانونی در آب های دریای اژه نزدیک سواحل شهرستان کوش آداسی غرق شد که در پی آن 9 نفر از سرنشینان این قایق جان باختند.

نیروهای گارد ساحلی ترکیه پس از دریافت گزارش غرق شدن قایق حامل مهاجران در آب های شهرستان کوش‌آداسی استان آیدین عملیات نجات را آغاز کردند که در نهایت توانستند جان چهار نفر از آنها را از خطر مرگ نجات دهند.

روز گذشته نیز گارد ساحلی ترکیه طی عملیاتی، 45 نفر از پناهجویان و مهاجران را که قصد عبور غیرقانونی به جزایر یونان را داشتند، در آبهای ساحلی دریای اژه نجات دادند.

نیروهای گارد ساحلی ترکیه در سواحل منطقه آلاچاتی استان ازمیر، 45 نفر از مهاجران غیرقانونی را که با استفاده از قایق های غیراستاندارد قصد عبور غیرقانونی به جزایر یونان را داشتند، از غرق شدن در آبهای دریای اژه و مدیترانه نجات دادند.

نیروهای ژاندارمری، گارد ساحلی و یگان‌های مرزی ترکیه در سال جاری میلادی برای جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی در سراسر این کشور، اقدامات وسیعی را آغاز کرده اند که همچنان ادامه دارد.

بر اساس قرارداد بین ترکیه و اتحادیه اروپا که در سال 2016 میلادی به امضا رسید، مقرر شده است که ترکیه جلوی مهاجرت پناهجویان به سمت اروپا را بگیرد.

کمیسیون اتحادیه اروپا اواخر اسفند 96، پیشنهاد بسته جدیدی برای حمایت از پناهجویان به مبلغ سه میلیارد یورو را به ترکیه ارائه کرد که پرداخت این بسته حمایتی در جلسه ماه میلادی گذشته سران اتحادیه اروپا به تصویب رسید.

اتحادیه اروپا پیش از این و در سال 2016 ارائه بسته حمایتی سه میلیارد یورویی را به ترکیه تصویب کرده بود که بنا به اعلام مقامات ترکیه، تاکنون تنها 850 میلیون یورو از این مبلغ پرداخت شده است.

حدود دو ماه پیش اتحادیه اروپا اعطای یک کمک سه میلیارد یورویی جدید به ترکیه را برای جلوگیری از مهاجرت پناهجویان به اروپا تصویب کرد.

سواحل ترکیه در دریای مدیترانه و به خصوص دریای اژه مابین ترکیه و یونان از جمله معابر دریایی انتقال پناهجویان و از محل های عبور غیرمجاز و پرمخاطره مهاجران به سمت اروپا و یونان محسوب می شود.

انتقال مهاجران به سمت اروپا در مسیرهای دریایی با استفاده از قایق ها و تجهیزات غیراستاندارد انجام می شود.

انتقال مهاجران غیرقانونی به اروپا توسط گروه های قاچاق انسان انجام می شود که با مخاطره غرق شدن در آب دریا و نیز گرفتار شدن در دست قاچاقچیان انسان و دزدان دریایی همراه است.

همچنین ببینید

تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام پیروزی در ترکیه شد

تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام پیروزی در ترکیه شد طرفداری | نوجوانان آزادکار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *